hoe een form onzichtbaar te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deodupke

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Berichten
84
Ik ben bezig met een programmaatje dat voor mij een aantal kazaa programma's opstart en nog wat kleine handelingen verricht. ( door cursor te verplaatsen het update bericht automatisch laten weg klikken)

Nu heb ik een form met alleen een timer erop. Eigenlijk hoef je het form dus helemaal niet te zien.

Ik heb al geprobeerd om form1.visible:=false bij formcreate te gebruiken maar dan blijft het form nog steeds zichtbaar.

Is er een manier om wel het form te creeren maar niet te laten zien?
 
Waarom zou je dan uberhaupt een Form hiervoor aanmaken? Creeer gewoon een nieuwe Timer en definieer het OnTimer event:

MyTimer := TTimer.Create(Self);
MyTimer.Ontimer := MyTimerRoutine;
 
kun je eens een layout geven van een programma zonder form? Heb dit nog nooit gedaan. Waar kun je bijvoorbeeld dingen uit laten voeren die gedaan moeten worden bij het opstarten van het programma.
 
Begin met: File - New - Other. Kies Console application. Je ziet nu het volgende:

program Project1;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
SysUtils;

begin
{ TODO -oUser -cConsole Main : Insert code here }
end.

Zoals je ziet verschilt dit niet zo veel van een 'normale' Delphi applicatie. Tussen begin en end kan je nu wegzetten wat er moet gebeuren. Dit wordt meteen bij het opstarten van je programma uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan