Het geluid wil niet mee...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfsflames

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
125
We hebben een 5 jaar oude videocamera "Sony". En als we met Pinnecla willen inladen komt het geluid niet mee.
We hebben 2 stekkerstjes aan allebei de kanten van de kabel. Een Zwarte en een Gele. Aan de ene kant doe je die in de camera, maar aan de andere kant kan ik alleen de gele stekker voor de beelden kwijt. Ik zie geen gaatje waar ik de zwarte voor het geluid in kan stappen. AUB help me!
 
geluidskaart

het ligt er denk ik als eerste aan wat voor geluidskaart je in de pc hebt zitten, of die dit wel ondersteund?
je zou het denk ik in de microfoon aansluiting, van de geluidskaart moeten doen!
 
Ja in onze "nieuwe" comp. kan het denk ik wel want we hebben dolby surround enzo.. maar je kan toch ook met Premiere inlade?

alvast bedankt!
 
sorry

kan er niet over oordelen, want ik weet niets van premiere!!
 
Ok, hier is wat je moet doen:

Het zwarte stekkertje moet in je line in ingang. Dit stekkertje past er waarschijnlijk niet in, dus moet je een verloopkabeltje kopen.

Als je probleem is, dat je het stekkertje wel hebt aangesloten, maar geen geluid krijgt, dan geef ik je het volgende advies:

Controleer of de kabel in de line in zit. Controleer dan of je het geluid wel opneemt via de line in: Dubbelklik op het luidsprekertje in de taakbalk, ga naar opties, eigenschappen, opnemen en zet dan een vinkje bij LINE IN.

Hoed deze werkbalk open, en controleer op het allerlaatste moment voordat je videobeelden gaat overzetten (dus voordat je op de opname knop drukt in Studio) of hij nog is aangevinkt. Pinnacle gooit hem er namelijk nogal eens uit.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

Groet,

Patrick
 
Hebje nog meer programma's waarmee je beelden naar je comp. kan halen. ik ken nu Pinnacle en Premiere!

Alvast bedankt!
 
Via premiere kan het waarschijnlijk niet, deze ondersteunt geen analoge pinnacle kaarten.

Premiere is trouwens wel erg handig om je video`s (professioneler) te bewerken. Je laad eerst je videobeelden in via pinnacle, daarna bewerk je ze in premiere en schrijft je videobestand weg met de M-jepg compressie. met pinnacle kun je dan de beelden weer op een videoband zetten.

Misschien kun je Uleadstudeo ook eens proberen, dit schijnt ook met de pinnaclekaart te werken. Werkt dit ook niet, dan levert Pinnacle ook nog een 2e videocapterprogramma mee, die je kunt vinden in het startmenu bij het programma van studio.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan