vb programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
2.349
Ik wil graag beginnen met visual basic, maar welk programma heb ik hier precies voor nodig, ik heb al gezocht op download.com op visual basic maar dan krijg ik allerlei dingen maar weet niet welke ik moet downloaden. Ik draai onder win xp
 
Visual Basic zul je niet zo snel op download.com vinden. Het is namelijk een nogal duur programma van M$. Daarom is Visual Basic ook niet zo geschikt om mee te beginnen als je het tenminste legaal wilt houden. Er bestaan natuurlijk andere manieren.
 
Als je rustig aan wilt beginnen, en je hebt Excel, ga dan eens oefenen met het bijgevoegde VBA (Visual Basic for Application). Dit geeft een goede kijk op Visual Basic. En inderdaad het is een behoorlijk duur programma, ik heb Visual Basic 6.0 Enterprice Edition en dat zijn al 6 cd's dus reken maar uit.
 
Ga anders eens aan de slag met Access.
In Access kun je formulieren maken op een manier die veel lijkt op de manier zoals dat in VB gaat.
Ook heb je dan een database tot je beschikking.
Je leert het meeste door te proberen zoveel mogelijk te programmeren. Ook daarvoor heb je in Access alle mogelijkheden.
 
Robbert1978, als je nog op school zit kan je eens nagaan of je school een licentie voor VB bezit. Meestal kan je dan voor vrij weinig geld (of geen) een kopie krijgen.
Bij mij ging dat toendertijd met Pascal, Visual C++ en Delphi wel zo.
 
Ik zie geen mogelijkheid tot downloaden? En om zou een DVD uit Redmond te laten komen:rolleyes:
 
er zijn ook wel boeken over visual basic die een working model bevatten. Dit is dus geen volledig programma, maar heeft genoeg funcionaliteiten.
 
Kijk eens of er geen alternatieve RAD-programma's bestaan.
 
Geplaatst door IgniteIddo
Robbert1978, als je nog op school zit kan je eens nagaan of je school een licentie voor VB bezit. Meestal kan je dan voor vrij weinig geld (of geen) een kopie krijgen.
Bij mij ging dat toendertijd met Pascal, Visual C++ en Delphi wel zo.


Ja dat is waar, ik heb zo voor €10 het programma Solid Edge kunnen kopen op school (een programma dat normaal een paar duizend euro kost) dus...


Maar als je kazaa (lite) hebt dan zoek je gewoon op visual basic

en dan zoek je naar een file van 211 mb met de naam :vb 6.0 enterprise edition (of zo iets) dan zitten er ook nog wat andere programmeer talen bij, maar je kunt kiezen wat je installeert.
 
Geplaatst door Dieterken
en dan zoek je naar een file van 211 mb met de naam :vb 6.0 enterprise edition (of zo iets) dan zitten er ook nog wat andere programmeer talen bij, maar je kunt kiezen wat je installeert.

Alleen Visual Basic is op Kazaa <b>73</b> mb. Jij hebt het hier waarschijnlijk over één cd uit de .NET Enterprise Studio.
 
Ik zag dat je WindowsXP gebruikt.
Jammer, onder Win98 bestond nog het programma
QBASIC.
Wel geen VisualBAsic, maar om te beginnen, een redelijk
programma om wat met computertaal te stoeien.

Helemaal gratis, maar zoals zoveel van die dingen,
veroudert in de cybernetische vernieuwingsdrit.

Groeten, Gimli :)
 
ook zou je nog kunnen kijken op de visual basic site daar kan je een gratis versie (wel verouderd) downloaden. Op dit moment heb je die van 2008.
 
topic was van 2003, dus niet meer relevant he?
 
Mocht er bij mensen na het lezen van deze oude topic, toch nog interesse zijn om legaal een gratis programma te kunnen downloaden zoals:

Visual Basic 2008 Express Edition

Visual C# 2008 Express Edition

Visual C++ 2008 Express Edition

Visual Web Developer 2008 Express Edition

Kijk dan maar eens op onderstaande link:

http://www.microsoft.com/express/Downloads/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan