Hoe krijgt een fotocentrale de digitale foto´s afgedrukt op fotopapier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Kan iemand mij uitleggen of verwijzen naar een website voor het volgende:

Ik wil graag weten hoe het werkt om digitale foto´s door een fotocentrale worden afgedrukt op echt fotopapier. Hoe gaat dat proces in z´n werk en welke apparatuur is daarvoor nodig.

Ik wil dat weten, omdat ik benieuwd ben of dat thuis kan.
Bij de gewone fotografie heb je namelijk een doka met apparatuur wat je thuis kan gebruiken. Zou dat op de één of andere manier thuis ook kunnen?


Ro
 
ik doe het als volgt:

maak een foto
sla deze op in een map(foto wordt een bestand)
maak contact met Albert Heyn foto service
zoek de bestanden in mijn map en zet deze in de online map van AH
kan ook nog het formaat kiezen
verstuur de bestanden naar AH
bevestig de opdracht
tik het filiaal waar ik de foto's ga halen
en 3/4 dagen later klaar

hema/kruidvat en nog wel meer zijnook opties, alleen daar heb ik geen ervaring mee


het verzenden van bestanden duurt wel ff, dit ter info


http://www.ah.nl/onlinediensten/fotoservice/
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord, maar misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk gesteld.
Ik wil weten hoe die fotocentrale die fotobestanden afdrukt en of ik dus zelf foto´s kan maken op echt foto papier.
Een digitale doka dus in mijn eigen huis.
 
ohhhhhhhh

daar heb je tegenwoordig printers voor

de HP Photosmart printer is er eentje van, stop de smartcard/flashcard (of nog een andere card welke je maar hebt) in de printer, doe er fotopapier in en hij drukt de foto's af.

let wel dit is een dure manier, want het "vreet" inkt, en je weet vast wel wat een cartridge kost
 
Ik heb het ook een paar keer gedaan met mijn HP940C. Op zich is het resultaat goed, maar zoals P@sbeer aangeeft een vrij dure manier (zowel inkt als papier). Ik laat meerdere foto's altijd afdrukken (meestal via de Hema), als ik er slechts enkele moet doen doe ik het zelf. Volgens mij is het af laten drukken goedkoper dan het zelf doen. Als je inbelt via een telefoonlijn (geen kabel of adsl) dan kan het wel duur worden aan telefoonkosten. Misschien kan je ze dan beter op een CD zetten.
 
Ik maak zelf haarscherpe afdrukken op m'n Epson 1290.
De kosten hiervan zijn +/- 2 euro per A4 (inkt+papier)
Ik krijg regelmatig de vraag of ik iets wil fotograferen en afdrukken.
Zo heb ik een tijdje geleden ook een sessie van een jongedame mogen maken, die vervolgens de complimenten van een modellenbureau kreeg voor de gemaakte ZW serie op A4.
Uiteraard is dan ook een goede digicam vereist, want voor A4 heb je grote resolutie opnames nodig.
Ik heb nu in totaal denk ik zo'n beetje 15 kleurencardridges er doorheen gedraait in een jaar tijd.
 
ik blijf even doorgaan:

Ik heb het idee dat een fotocentrale anders te werk gaat dan de documentjes via een PC uit printen of vergis ik me.
Het fotopapier van een printer is volgens mij iets anders dan bijvoorbeeld Kodak of Afga fotopapier dat bij de analoge fotografie (foto rolletje ontwikkelen en afdrukken) wordt gebruikt.

Bij een printer wordt de er ahw een laagje op het papier afgedrukt.
Bij een fotocentrale is het alsof de foto ook "in het papier" is gedrukt.
En daar gaat het mij om.
 
ja, bedankt voor deze links

Ik heb inmiddels gezien dat de nieuwste fotoprinters digitale foto´s afdrukken regelrecht vanaf de memorycard van de camera.

Ik ga maar eens om een demootje vragen.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan