aantal mb's van foto verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartiGoal

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Berichten
123
Ik heb een probleem, ik heb een aantal foto's gemaakt, maar die foto's zijn per foto zo ongeveer 1 mb groot.
Het probleem is nu dat ik ze per email wil verzenden. Maar als ik dat met mijn 56k modempje wil doen, duurt dat eeuwen. Ik wil de grootte van het bestand dus verkleinen. Ik kan de foto''s ook niet opnieuw (en met een lagere resolutie) nemen. Wie weet de oplossing??
 
Je kan ze en/of omzetten naar een andere type afbeelding en/of het aantal pixels verminderen.

geval 1: converteer een .bmp naar een .jpg bestand, dit scheelt al veel en kan met photoshop, paint shop pro, irfanview of slowview

2: pixelgrootte wijzigen, hiervoor heb je een programma nodig als photoshop, paint shop pro, the gimp, acdsee, paint e.d.

(links zijn gratis programma's)
 
"Het aantal pixels wijzigen", houdt dat in dat ik stukken van de foto "wegsnij" eigenlijk??

Ps. de foto's zijn al van jpg formaat.

Bvd,
 
Als ze al jpg zijn heb je een flinke resolutie. Ik bedoel met pixels wijzigen enkel verkleinen, niet dat je je foto verknipt. Wat is het doel eigenlijk, want als het enkel is om te laten zien, is 600 pixels breedte al wel voldoende.
 
het gaat om foto's van kittens, zodat ik de foto's op kan sturen naar potentiele kopers, om te laten zien dus
 
Leuk, maar wat heb je aan software om foto's te bewerken?
 
Geplaatst door caveman
Leuk, maar wat heb je aan software om foto's te bewerken?

Hoe bedoel je??
Je kan daarmee op de een of andere manier toch die foto's wel kleiner maken??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan