muziek rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
196
Hallo,

Ben in het bezit van verschillende dvd's met daarop concerten en zou graag de muziek hiervan op cd (wav) zetten.
Kan iemand mij vertellen hoe dat te doen en met welk programma.

Alvast bedankt,
 
Hoi Freno

Hier hebben ze een heel mooi progamma voor je kan een trial downloaden bij http://www.x2cd.net/
Hou er wel rekening mee dat sommige DvD beveiligd zijn tegen copieéren.
Als dat het geval is dan moet je de DvD uitpakken met DvD-decryptor deze zet de vob-file's op de HDD,als je deze vob-file's invoert in x2cd zal hij gewoon heel de DvD rippen.

Suc6

Groet ;speedtouch
 
Dank je, werkt dat hetzelfde als alle andere rippers?
Hoe herken ik de muziek bestanden?
Hoe zet ik deze bestanden om in wav-files?
 
Hoi Freno

Het is een heel makkelijk progamma, je kan ook zelf de selectie maken of dat hij file's in wav of mp3 zet het progje heeft zelf een encoder.
Je kan het beste ff hier kijken http://www.x2cd.net/QuickGuide.htm
Op de vraag werkt hij net als andere rippers: nee bij een DvD rip zet je eerst de vob file's op de HDD, bij dit progje leest hij in de DvD en haalt alleen de audio eruit.
Dus is hij ook snel.
Neem ff de QuickGuide door en ga experimente'ren, en zoals ik al eerder schreef bij een beveiligde DvD moet je het anders doen, hierbij geeft hij vanzelf een foutmelding.

Suc6
 
Wat edwinus schreef kan natuurlijk ook, maar om een enkele keer een muziek DvD te rippen is een progamma met alles aan boord denk ik overzichtelijker.
Hoewel het een leuke tijdverdrijf is om alles los te doen, en het kost de eerste keren toch wel wat tijd voordat je het een beetje onder de knie hebt.
 
bedankt

heb niet de mogelijkheid gehad om eerder te reageren ik ga het morgen gelijk uitproberen, alvast bedankt.
 
wat nu

Afijn, het is me gelukt ik heb nu een wav-bestand, echter dit is nu bijna 900 mb. Heb geprobeerd met Nero, Winoncd om het te splitsen is mij niet gelukt.
Weet iemand misschien hoe dit op een eenvoudige manier kan?

Bedankt.
 
Ik heb van alles geprobeerd, helaas is het mij dus niet gelukt. Dacht dat het moest kunnen vanalles voorbij zzien komen, maar nada.
Waar kan ik vinden hoe dat moet.
 
De wave-Edtor van nero is een aparte tool .
Wordt gewoon gratis erbij geleverd.
Dus je moet niet het brandprogramma openen.
Dus start>alle programma`s(XP)>ahaed Nero >Wave-Editor .
Dus die openen .Als je daar bij Help kijkt wordt een heleboel uitgelegd .
Kom je hier niet uit wil ik het wel uitleggen.
Weet geen site helaas.
Wat voor versie van Nero heb je trouwens.
 
Ik heb dus gewoon verkeerd gezocht, oke bedankt, ga morgen thuis gelijk een poging wagen. 't Is ook niet slim om nooit naar die extra mogelijkheden te kijken.
Als het er bijstaat kom ik er wel uit.
Nero 5.5.9.9, is de laatste versie zoveel anders?
 
Niet veel .Maar ik dacht omdat hem je niet kon vinden misschien een heel oude versie waar dit nog niet bij zat.
Dat splitsen staat niet beschreven dacht ik.
Maar wel hoe je hem moet bewerken.

ahaed moet natuurlijk ahead zijn maar dat had je al door.Type wel eens verkeerd.!!
 
Mocht ik er niet uitkomen, reageer ik donderdag weer.
Anders bedankt.
Trouwens met het progje x2cd is het mij niet gelukt, heb het gedaan met jou programma, was eenvoudig, alleen zo'n muziekconcert is dus 1 track van bijna 90 minuten. Zo ook kunnen proberen om het op een 90 min cd te branden, weet niet of gewone cd spelers dit kunnen lezen.
 
Jammer dat het niet lukt met x2cd, je zal wel een beveiligde dvd hebben, en ja dan moet je het anders doen zoals ik al eerder heb geschreven.

Maar op de manier van edwinus is het je wel gelukt, prima toch.

O ja een 800 mb is een 90 min cd dus je zal hem toch moeten splitsen. want je hebt 900 mb.

Suc6; speedtouch
 
Er is ook nog een andere mogelijkheid als hij te groot is.
Wat ik zelf meestal doe .De DVD met Smartripper in tweeén rippen. Dus niet alle hoofdstukken tegelijk.
Eerste de bovenste dan de onderste aanvinken .
Het voordeel is dan dat je gelijk op mooi einde zit bij je eerste Cd. Je hebt dan geen Wave-editor meer nodig.

Maar probeer het eerst met de Wave-Editor.
Daar waren we nu mee bezig .Ik hoor het wel donderdag .Succes

P.S. Weet niet of ik dan online ben.
Maar ben niet de enigste op Helpmij.
 
Ik zou nog even terugkomen om te melden of het gelukt was.
Het is gelukt, voordat je erachter komt hoe het werkt ben je wel even zoet, als je het weet is het in notime gelukt. Voor degene die dit willen weten zal ik kort opsommen hoe het werkt.
Opstarten wave-editor, te bewerken muziekbestand openen (duurt afhankelijk van de grote even).
Je ziet het gehele bestand in grafiek vorm met tijdsaanduiding. Bepaal de plaats waar je wilt splitsen (begin of eind muziekstuk).
Vanaf dat punt linkermuis knop ingedrukt houden en stuk selecteren. Vervolgens, en hier lag voor mij het probleem, optie inkorten (crop) kiezen. Dan heb je alleen nog de selectie staan die je gekozen hebt. Vervolgens opslaan als.... en tenslotte weer opnieuw orginele bestand openen en het zelfde doen met resterende deel.
Vervolgens branden maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan