verbind het Chello modem met 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvadam

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
6
Hallo,

ik ben bepaald geen technisch figuur. Sinds twee weken heb ik Chello kabel. Alles werkt nu (maar dat kostte wel bloed, zweet en tranen...).

Ik heb meteen een router gekocht voor computer twee en drie die overigen niet in een netwerk staan. Dat ging meteen fout. Zodra ik de router alleen al tussen het modem en de werkende verbinding plaatste deed de werkende verbinding het meteen niet meer. Later is dat weer hersteld.

Chello helpdesk geeft wel aan dat door de router een andere IP instelling aangegeven wordt maar dat ze de goede instelling in de computer niet mogen ondersteunen.

Ik heb her en der wel nagevraagd: klopt het dat je alleen in de proxy instellingen in de computers iets moet veranderen en dat twee (of sdrie) kabel van de router naar de computers voldoedne is....

Wie helpt een digibeet in eenvoudige taal een stukje verder voordat geen enkele verbinding het meer doet.

Ik heb Windows ME en op de PC waar Chello nu ook op moet zit nu nog ISDN

Paul
 
Dank je wel.

Wat ik inmiddels gedaan heb is het volgende:

ik heb vanaf het modem twee kabels aangelegd naar twee computers (met de bedoeling die straks op de router aan te sluiten). Op beide computers staat nu Chello geinstalleerd (en beide werken, maar wel de een na de ander, want ik moet kabels wisselen)

Vanavond heb ik de router er tussen gezet en een aantal aanpassingen gedaan in netwerk volgens de handleiding:
bindings: client for MN en files/printer sharing for MN
gateway: alles uit
dns: disable dns
wins: disabble wins resulution
IP; select automatically
opnieuw opgestart.

Volges de instructie van de Edimax Broadband router moet ik nu het broadband router adres 192.168.2.1 in de browser intypen en dan verbinding maken met de site van edimax om de rest de installeren. Maar die verbinding lukt dan niet meer: 'kan server niet vinden'.

kun je me een stapje verder helpen?

Paul
 
bedankt allemaal,

ik heb iemand met verstand van zaken er bij gehaald en die heeft het in een half uurtje gefixt.

Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan