mp3 to midi

Status
Niet open voor verdere reacties.

karl_kani

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2002
Berichten
66
wie weet een progie er voor dat ik mp3 naar midi kan zetten en dan ook nog kan verkleinen ???????
 
MP3 naar midi omzetten is niet mogelijk.
Er zijn wel wat experimentele programma's maar het resultaat is erg slecht.
Dat komt omdat mp3/wav en midi 2 geheel verschillende media zijn. WAV is een digitaal (gesampled) opgeslagen muziekstuk. MP3 is hetzelfde, alleen is hier een compressie op toegepast, zodat het bestand niet te groot is (een WAV van een gemiddeld liedje is rond de 40 MB tegen 3-4 MB voor een MP3).

een midi is vergelijkbaar met bladmuziek. In een midibestand staan alleen de instrumenten die door de geluidskaart gespeeld moeten worden en de noten die daarmee gespeeld moeten worden. Omdat er geen eigenlijke audio in voorkomt is het bestand erg klein.
Omzetten van mp3 naar midi is dan ook te vergelijken met het omzetten van een muziekcd naar bladmuziek ;)

Andersom van midi naar mp3 is trouwens wel mogelijk maar da's een ander verhaal :D

Nico
 
ok dan weet ik dat nou jah weet je dan ook een midi site voor me waar je top 40 midis kan downloaden maar ze moeten niet te groot zijn tenzij der een manier is om ze in te korten want ik moet ze op me nokia 7210 zetten maar dan mogen ze niet groter zijn dan 20 kb volgens mij
 
heb ik al gekeken maar kan ik wel midis vinden maar die zijn allemaal wel 40 kb dus moet ik ze inkorten maar hoe??? weet iemand een progie daar voor?
 
Je kunt kijken bij bv download.com bij midi editors. maar voor veel van dat soort progjes moet je wel enige muziek kennis hebben.

Nico :)
 
Volgens mij kun je een midi niet inkorten. Je kunt proberen kanalen samen te voegen in een midiprogramma en andere kanalen te deleten maar dit gaat weer ten koste van de klank uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan