Photoshop Elements vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
127
Hallo allemaal

Heb een voor jullie waarschijnlijk stomme vraag ...

Ik ben momenteel bezig met het maken van de graphics voor mijn eerste site, maar ik zit nu al vast.

Hoe kan ik een image (.gif, een logo van 522px op 412px) pasten in een ander, kleiner background image (.gif) van 344px op 171px zonder enige vorm van kwaliteitsverlies???
Het logo is na het pasten bijlange na zo scherp niet meer en de kleuren hebben zich deels vermengd ...

Of is dit omdat ik dan een gif-image resize?

Mjah, in bijlage heb ik eens een voorbeeld gestoken, niet te hard lachen aub ;-)

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Greetz
Jan
 

Bijlagen

  • 1_r1_c2&r2_c3 forum.gif
    1_r1_c2&r2_c3 forum.gif
    5,4 KB · Weergaven: 15
Zet ze anders eens beiden los in een bijlage, dan zal ik eens zien wat ik voor je kan doen.
Ook graag het lettertype vermelden.
 
OK, bedankt, in bijlage het eerste image (background)!
 

Bijlagen

  • 1_r1_c2&r2_c3.gif
    1_r1_c2&r2_c3.gif
    1,6 KB · Weergaven: 16
En ziehier het tweede ...
 

Bijlagen

  • sels flowers logo.gif
    sels flowers logo.gif
    41,9 KB · Weergaven: 22
Wat vind je zo?
Ik heb de achtergrond opnieuw gemaakt, want het is beter alles in z'n geheel te verkleinen.
Heb het wazige nog even weggelaten.
Dit is de jpg;
 

Bijlagen

  • flowerlogo.jpg
    flowerlogo.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 31
En dit de gif;
 

Bijlagen

  • flowerlogo.gif
    flowerlogo.gif
    10,5 KB · Weergaven: 21
Ziet er echt prachtig uit, werkelijk !!!

Alvast bedankt, maar hoe doe je dat nu? Waarschijnlijk niet mogelijk met Photoshop Elements?
 
Ik heb eerst de achtergrond nagemaakt, alleen dan tig keren groter.
Vervolgens het logo erop geplakt alles samengevoegd en verkleind naar het juiste formaat.
Hierna het geheel nog iets verscherpt en de hele boel opgeslagen.
Het probleem van het onduidelijk worden van het logo na verkleining, was grotendeels te wijten aan de transparantheid van de gif.
O ja, dit alles heb ik uigevoerd in Photoshop 7.0
Ik ben niet bekend met elements, maar weet wel dat Adobe goede programma's maakt.
Geloof daarom dan ook niet dat het aan elements ligt, maar eerder aan onervarenheid van jouw kant met dit progje, oefening baart kunst moet je maar denken. ;)
 
Aaaaah, dan in feite een beetje het omgekeerde ... Zal zeker blijven werken met dit programma, bedankt voor al je hulp!!!

Groeten
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan