super8???

Status
Niet open voor verdere reacties.

josk60

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Berichten
6
Ik heb geen idee of het kan maar is het mogelijk om super8 beelden op een cd-rom te krijgen??
 
De moeilijkheid van film naar Computer is , dat het ingelezen zal moeten worden.

Het zal dan, om het simpel te houden, naar *.avi geconverteerd moeten worden, en daarna in *.mpg
gecomprimeerd.
De hoeveelheid bytes, die *.avi inneemt, kan gauw op gaan lopen. Een paar minuten film wordt dan al gauw een gigabt. Mpeg kan het daarna "inklinken" tot 1/10.

Ik geloof wel, dat er toepassingen voor zijn. Al is met een projektor en een scherm geen goed idee.
Ik heb zelf iets van 40minuten Video, die ik graag naar de computer zou willen sturen. Maar dan moet je d'r wel de spulletjes voor hebben, natuurlijk.
En het geduld.

Groeten, Gimli
 
Je kan met een telescreen en een digitale videocamera de beelden naar je computer krijgen...

Een telescreen is een ''apparaatje'' wat de beelden van de projector (die dus 8mm afspeeld) zó op een schermpje te projecteren zodat een videocamera het goed op kan nemen. Met een beetje geduld kan je er dan best iets van maken.. Daarna kan je dan de digitalevideobeelden in je computer laden en op cd-rom zetten. Of op DVD.


de garoeten

ps. Een telescreen is ook wel 2e hands te koop. Hij zou dan ongeveer 25 euro kosten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan