Verdwenen tracks !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

ff een vraag over een raar probleem, ik heb hier een cd die ik voor een collega moest kopieren. Het betreft hier een cd (carnavalsmuziek, tja hoe kom je erop !) met 25 tracks. tenminste dat wordt in de gewone cd-player aangegeven. Stop ik deze cd nu echter in m'n PC ziet windows echter maar 1 track. n.l. alleen de eerste track.
de rest is foetsie !!!

Nu dacht ik eerst aan en beveiliging, maar aangezien dit al een kopie is van de originele cd lijkt me dat een beetje vreemd.
Wie weet hiervan de oorzaak en nog liever de oplossing voor.


Gr, Remy
 
Toch een beveiliging denk ik. Heb je al geprobeerd met CloneCD tebranden of te checken op beveiliging met ClonyXXL?
 
Wat is dan de bestands-groote van die ene track.

Zijn de 25 tracks misschien zo gecopieéerd als zijnde 1 track.
 
De 1e track is maar 44 Kb en is niet af te spelen, dus zal het wel een beveiliging zijn. Blijft het vreemd dat het hier dus al een kopie betreft !?

En wat voegt Clony XXl nu toe aan zo'n beveiliging, of wat kan clony wel wat clone cd niet kan ??

Remy
 
Opgelost !!!!

Het bleek een audio+ cd te zijn, heb hem kunnen copieren in clone cd met de optie multi media en audiocd hierbij copieert hij de cd in een sessie met de tracks toch afzonderlijk. Echter blijft de cd alleen afspeelbaar in een gewone cd-speler.
Maar ja m'n doel is toch bereikt, heb clonyxxl dus ook niet nodig gehad.


Remy
 
btw clonyXXL is een programma dat checkt of en zo ja welke beveiliging er op een CD zit.
 
Ik geef deze vraag toch weer ff een schop naar boven, zoals ik al zei gaf het kopieren van de cd problemen die echter opgelost waren door de cd als multimedia audio cd te kopieren met clone cd.

Nu heb ik mijn collega verteld hoe hij het zelf nu ook kon kopieren, echter blijft hij een heel vreemd probleem houden, als hij de cd probeert te branden van de image die clone cd eerst maakt van het orgineel en hij gaat er vervolgens dus mee branden dan staan er wel 25 tracks(zoals op het orgineel op) echter alleen het eerste nummer is weer af te spelen en de andere nummers niet... Als je de andere tracks dus kiest hoor je helemaal niks, het lijkt dus dat hij wel een table of contents heeft gemaakt maar toch iets heeft vergeten.
De cd geeft qua inhoud net zoveel weer als de orginele cd !!

Kan dit ook niet aan de cd-brander of cd-rom player liggen ??

Zijn systeem: P4, 999Mhz, 60 Gb harddisk, NEC DVD ROM (DV-5700a) en een Goldstar CD-RW (CED-81206).

Misschien dat deze configuratie er debet aan is, of weet iemand anders een oplossing voor dit probleem ?

Remy
 
Heb blijkbaar niet hard genoeg geschopt, dus nog maar een voorzet !!!:)

Kan dit euvel ook worden veroorzaakt door de DMA instellingen van deze stations !? En zo ja hoe stel je die in XP ook alweer in of uit ??


Remy
 
Niet opgeven hoor , de aanhouder wint [ meestal ]

Probeer de hele handel eens naar mp3 te zetten met exact audio copy.
Deze kan je HIER downloaden.

De DMA settings hebben hier niets mee te maken, je kan ze veranderen als je wilt.
Voor xp weet ik niet hoe dat zit wel voor W2k, volgens mij zit er geen verschil in.
Ga naar bureau blad> klik op deze computer, rechtermuis>klik op beheren, ga naar apparaat/beheer> klik op ide/ata/atapi controllers.
Hier staan de primaire en secundaire, klik met de rechtermuis en kijk bij eigenschappen.
Hier kan je de instelling veranderen naar pio of dma.

Suc6 : speedtouch
 
He speedy,

Het probleem is juist dat de PC de audio cd al helemaal niet herkent, d.w.z. hij ziet hem wel als audio cd maar dan maar één track en die is ook nog niet eens af te spelen !! Dus ik kan hem ook niet omzetten naar MP3


Remy
 
Ja Ja dat had ik begrepen , vandaar dat ik met het voorstel kwam om hem in te lezen met exact audio copy,
Ik heb bij div. beveiligde cd het zelfde gehad.
De pc kan hem niet inlezen , maar exact audio wel.
Vandaar mijn voorstel om hem naar mp3 te zetten met exact audio.

Groet : speedtouch
 
Speedtouch,

Bedankt voor de tip, ik zal hem mijn collega toespelen,
misschien dat het euvel dan is verholpen, ik laat het hier
nog ff weten.

Thanx, Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan