geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roland0509

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
3
Hallo lezers,

Ik zoek iemand die mij wil helpen de problemen die ik met mijn pc heb mee te helpen oplossen. Daar ik op dit gebied een leek ben lukt mij dit niet alleen. Nadat ik problemen met mijn pc had heb ik alles geformatteerd en weer opnieuw geinstalleerd. Dit lukte op enkele punten na. Ik krijg het niet voor elkaar om weer geluid te krijgen. Er wordt telkens vermeld dat ik geen geluidskaart geinstalleerd heb, toch zit die er wel in. Ook doet mijn tv-kaart het niet. Als ik die aanklik wordt er vermeld dat het volgende bestand niet gevonden kan worden: vision001.dll Wat kan ik hieraan doen? Als ik de cd-rom van mijn tv-kaart in de speler stop om hem opnieuw te installeren loopt mijn pc vast? Wie wil proberen mij te helpen? Daar ik gehandicapt ben is een goed werkene pc voor mij toch heel belangrijk om nog enigszins contact met de maatschappij te houden. Bij voorbaat hartelijk dank in ieder geval, Roland
sonderen@home.nl
 
welke windowsversie ?

even los van de windowsversie:
ga naar deze computer -> configuratiescherm -> hardware ->systeem -> hardware -> apparaatbeheer.

Als het goed is (eigenlijk fout !!!) dan staan er bij 2 apparaten (geluidssoftware en de tv-kaart) uitroeptekens en/of cirkels met kruizen erin.

Ga op zo'n aparaat staan en klik 1 keer rechts, kies vervolgens voor "installatie ongedaan maken" en bevestig.

Als Windows zegt dat je opnieuw moet opstarten, moet je dit NIET toestaan. Verwijder eerst de apparaten die voorafgegaan worden door zo'n uitroepteken / cirkel.

Als je ze allemaal gedeinstalleerd hebt, start dan de pc opnieuw op en zorg dat je cd van Windows bij de hand hebt. Stop die in de drive indien Windows daarom vraagt. Als Windows vervolgens GEEN stuurprogramma kan vinden, pak dan de bij de geluidskaart of de TV-kaart meegeleverde CD-rom (diskette?) en stop die in de drive. Geef handmatig even in het zoekvak van "stuurprogramma" op dat Windows op het CDstation of diskettestation moet "zoeken/kijken".

Als alles goed is, wordt/worden nu de juiste drivers geinstalleerd (hetzij met de Windows CD hetzij met de fabrikant software).
Start nog wel eerst even opnieuw op voordat je depri wordt van de hierna staande regel:

Lukt het dan nog niet, verwijder dan wederom de apparaten op bovengenoemde manier en download van elk apparaat de laatste/nieuwste drivers bij de fabrikant en herhaal voornoemde stappen.

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat toch de drivers van de geluidskaart en tv-kaart niet(goed) geinstallerd zijn.
Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Via de bijbehorende cd-rom of via het configuratiescherm/hardware. Als het via de cd-rom methode niet lukt kan je ook je pc de nieuwe hardware zelf laten detecteren. als er dan iets gevonden wordt kan je voor de drivers alsnog verwijzen naar de cd-rom.
Als het eens gewerkt heeft en je hebt geen ander besturingssysteem er op gezet, moet het een tweede keer ook werken lijkt me. ik zou het stap voor stap toch og een keer proberen en bij elke stap die je neemt en waar het fout gaat, de foutmelding hier noemen zodat iemend je bij die stap kan helpen.
Gr. Erik.
 
Roland,

Je stuurde mij een privebericht. Da's minder handig. Voor anderen die misschien "straks" DE oplossing weten als jij nadere info gaat geven, is het van belang om de complete "draad" van de door jou genomen stappen te kunnen volgen.

Druk derhalve in het vervolg liever op "reageer op bericht" ipv van "bericht".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan