Je Ladot domein op je eigen naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik kreeg net een email van Ladot waar ik mijn site host, dat ik mijn domein naam lerosa.nl op mijn eigen naam kan krijgen:

Geachte klant,
Op 29 januari a.s. is het zover: de nieuwe reglementen en regelingen van de Stiching Internet Domeinregistratie Nederland ("SIDN") treden in werking. Het .NL domein staat vanaf die datum open voor aanvragers uit de hele wereld, ook voor privé personen.
Voordien was het niet mogelijk als particulier een domeinnaam aan te vragen.

U maakte gebruik van de unieke mogelijkheid die Ladot u als particulier bood, namelijk het registreren van een .NL domeinnaam in licentie; Ladot is eigenaar van de domeinnaam, maar u heeft het unieke gebruik ervan.

Met het invoeren van de nieuwe reglementen en regelingen is het vanaf 29 januari a.s. ook voor privé personen mogelijk een .NL domeinnaam te registreren. Het spreekt voor zich dat u als particulier met ingang van 29 januari a.s. ook uw huidige domeinnaam op uw eigen naam kunt overzetten, mocht u daar prijs op stellen.


Het kost eenmalig 22.50 euro, is dit interessant??
 
Ja, dat lijkt me wel. Dan is het domein namelijk werkelijk "van" jou. Nu staat het op naam van Ladot, dus zij mogen er in principe mee doen wat ze willen. Zodra het domein op jouw naam staat is dat niet meer het geval.

Let alleen wel goed op dat je adresgegevens en evt. telefoonnummer openbaar worden. Deze moet je namelijk opgeven en een heleboel Bekende Nederlanders zijn hierdoor al het slachtoffer geworden van telefoontjes van onbekenden.
 
Bedankt voor de tip..... ik zal uitkijken met mijn gegevens..
 
Ik las in de nieuwe Computeridee dat er heel wat meer kosten bij komen kijken. Van het registreren, het 'huren' van ruimte bij je provider enz.
Dat zat niet in die aanbieding.
Ik schrok van het totaalbedrag en dacht: laat maar lekker zitten!
 
Hoi Elise, ik zal maar eens goed de voorwaarden gaan lezen dan... ik betaal nu 60 euro per jaar voor lerosa.nl
maar dat zou dan inderdaad meer kunnen worden als het je eigen domein word.
 
Lijkt me een goed idee.
In Computeridee staat:

En wat kost dat dan? Dat hangt er helemaal vanaf waar u gaat winkelen, maar er zijn in ieder geval een paar kostenposten: u moet niet alleen betalen voor de registratie van uw domeinnaam en jaarlijks voor de verlenging hiervan, maar ook nog eens voor het laten 'hosten'van een website en e-mail. De kosten voor domeinnaamreservering liggen tussen de euro 15 en euro 60 en voor hosting bent u tussen de euro 48 en euro 4800 kwijt. Schrik niet, dat laatste bedrag bent u heus niet kwijt, maar het is maar om aan te geven dat de prijzen nogal kunnen verschillen. Dat komt niet alleen doordat de ene hostingprovider mooiere hosting biedt dan de andere, maar ook omdat niet alle hosting-providers zich op dezelfde doelgroep richten. Net zoals een kopje thee in het Hilton duurder is dan bij de Hema, is hosting voor de ene klant (bijvoorbeeld een groot bedrijf) duurder dan voor de andere klant.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Lerosa
Hoi Elise, ik zal maar eens goed de voorwaarden gaan lezen dan... ik betaal nu 60 euro per jaar voor lerosa.nl
maar dat zou dan inderdaad meer kunnen worden als het je eigen domein word.
Niet als je hetzelfde pakket houdt!

Overigens laat ik ook beide domeinen die ik in license had van ze, op naam zetten. En de volgende actie is dat ik ze direct verhuis, want als je kijkt wat ladot biedt voor €60 per jaar :eek:
 
Klopt Headout, als ik hetzelfde pakket hou dan betaal ik gewoon 60 euro per jaar... maar wat ga ik meer betalen omdat het op mijn eigen naam komt??? Alleen eenmalig die kosten????? van 22.50 ???
 
Je betaalt dus 1-malig die €22.50, de enige verandering is dan dat men het domein op jou naam zet.
 
Oke bedankt dan weet ik dat.. en daarna kan ik met mijn eigen domein naam ook naar een ander toe gaan???
Waar ik bijvoorbeeld meer webruimte krijg, voor hetzelfde geld:D ?
 
Bedankt, ik zal even kijken... en vind je deheeg niet duur???
Starterspakket van 25 MB voor 118 euro per jaar???
Bijna het dubbelel van wat ik nu betaal.. voor mij is het hobby dus het moet niet te duur worden allemaal...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan