WINDVD of een andere player kan de cdrom/dvd drive niet vinden????!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantertje

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
25
Beste mensen, een probleempje.....

Als ik een originele dvd-film wil afspelen (op die dvd staat in dit geval ook "PC-friendly" als dvd-player) dan installeer ik dat programma en speelt de film in dát programma af, maar......als ik diezelfde film door b.v. WINDVD of PowerDVD wil laten afspelen dan krijg ik de mededeling: "can't find any cdrom/dvd device"??

Hoe kan ik b.v. WINDVD of PowerDVD, wél mijn cdrom/dvd station laten herkennen.

Met verkenner een cdrom weergeven....geen probleem, en zoals ik net ook schreef, een dvd afspelen met PC-friendly...'' óók geen probleem, maar waarom dan wel met WINDVD of PowerDVD????
 
Geplaatst door pantertje
Beste mensen, een probleempje.....

Dat was me al duidelijk toen ik je topictitel zag.
Tip: laat de volgende keer de '?' en '!' -toets los.

Buiten dat lijkt alsof dat programma de touwtjes in eigen handen heeft genomen. Als ik je goed begrijp staat er òp die DVD het programma 'PC-friendly'?
Kun je niet de DVD verkennen en dan de gewenste file selecteren, rechtermuisklik->afspelen met ...
Kijk anders 'ns via start->uitvoeren:"msconfig"
'opstarten'-> pc-friendly (en kornuiten) afvinken.
 
Jan bedankt voor je reactie,

Ik heb geprobeerd wat je zei; via msconfig enz. maar PCfriendly staat daar niet bij opstarten, ook niet bij autoexec en/of msconfig.

Het lukt het mij niet om de DVD-drive met de DVD-erin aan te klikken en dan d.m.v. PowerDVD te laten opstarten. Dan krijg ik thans een foutmelding kernel32.dll en een aantal registergetallen erin. Ik heb geen idee wat ik daar nou mee moet of niets mee kan?

iemand enig idee....

Henk
 
Geplaatst door pantertje

Het lukt het mij niet om de DVD-drive met de DVD-erin aan te klikken en dan d.m.v. PowerDVD te laten opstarten. Dan krijg ik thans een foutmelding kernel32.dll en een aantal registergetallen erin. Ik heb geen idee wat ik daar nou mee moet of niets mee kan?
De precieze foutmelding is te achterhalen, maar aan alleen kernel32.DLL heb je weinig. Dergelijke foutmeldingen krijg je vaak met een typeaanduiding...
(gaap: microsoftservice=typeaanduiding fout LOL)
Zoiets als: " huppelup caused an invalid blabla in kernel32.dll at0028 : oxoosdfsdf,sdfsdf0sdfg0f,0gdfgfdg,zd0gdfgdfg "
Voer nu de fout melding in het rood+ kernel32 in, bij google, of microsoft zelf, en wellicht dat je d'r uit kunt komen. Plaats anders de exacte foutmelding alhier.
 
Jan,

De exacte foutmelding die ik krijg is:
PowerDVD heeft een fout m.b.t. een ongeldige pagina veroorzaakt in module KERNEL32.DLL op 0167:bff8ac13
Registers:
EAX=00000000 CS=0167 EIP=bffac13 EFLGS=00000246
ik hoor wel of ik al die registernrs. ook moet vermelden maar dat zijn er nogal wat.

ik ben benieuwd en hoor graag, bedankt
 
N.a.v. de laatste link hierboven denk ik dat het volgende het meest in de buurt komt:
Damaged or incorrect version of the Kernel32.dll file
Damaged registry
Third-party software that is damaged or incorrectly installed
Incompatible or damaged dynamic link library files
Viruses
On occasion, you may receive an invalid page fault (IPF) error message. This error message occurs when a program tries to access the Kernel32.dll protected memory space. Occasionally, the error message is caused by one particular program, and other times the error message is provoked by multiple files and programs.
Kun je nog aangeven in powerDVD-instellingen dat deze de 'eerste' speler moet zijn, dus te prefereren boven andere players; probeer 'ns powerDVD opnieuw te installeren; maar eerst, kijk nog 'ns in je opstartprogramma's overzicht 'msconfig' of daar een player tussenstaat, die mee opstart-> vink deze is af. Vink evt. powerDVD wel aan.
Het kan ook zijn dat de kernel32.DLL beschadigd is geraakt, en dat deze opnieuw geïnstalleerd moet worden.
 
Robbert,

Ik ga kijken wat ik met al jou suggesties kan.

(een schermprintje van msconfig / opstarten heb ik bijgevoegd)

Ik hoop dat het gelukt is dat je het kunt lezen, volgens mij zit er geen verwijzing naar een dvd-progr. bij.

groet Henk
 
Registration data, including name, address, email address, and age are gathered from the user. A unique ``user ID'' is created--interestingly, the number seems to be created on the client. The client tests to see whether it's on the network with a ``ping'' (ICMP ECHO) to www.pcfriendly.com. After the return of the ping from the server, an HTTP connection is made to www.pcfriendly.com that will alert PCFriendly to the user's presence. The format of the connection is fairly consistent, created such that InterActual knows:


The user's ID (represented as a long hexadecimal number). (This is effectively a cookie that never expires.)

Some sort of version identifier (perhaps of the PCFriendly software).

A number to identify the DVD title in the drive.

NONE--we don't know what this field is.

1--perhaps some kind of bit; we don't know how it's used.
hoho!
Zou dit dan 't antwoord zijn!
Upgrade to the latest InterActual Player. Privacy problems with Web-based content provided by the DVD producers (as opposed to InterActual Technologies) will not be addressed in this case, making this solution incomplete.
 
Ik heb nu denk ik zo'n beetje van alles geprobeerd en denk erover de moed op te geven en evt. W98SE opnieuw te installeren. Weet iemand overigens of ik dat over W98SE heen kan doen of moet alles opnieuw?

In het DVD programma bij instellingen staat het standaard cd/dvd-station in grijs gemarkeerd, ik kan er dus niet bijkomen, en wordt daardoor waarschijnlijk ook niet herkend?! Daar zullen de problemen dan wel door ontstaan ofschoon het cd/dvd/rw station op zich wel werkt, ik heb met verkenner geen problemen.

henk
 
Sinds gisteren is het probleem opgelost.

Ik kreeg soms ook van het DVDPlayer-programma een melding met de term ASPI erin.
Ik ben in die richting gaan zoeken en kwam op een bepaald moment drivers tegen van ASPI dit staat voor (Advanged ASCI Programs Interface) en heeft te maken met SCSI. Enfin ik heb die drivers geïnstalleerd en zowaar de dvd's spelen weer af zoals het hoort.
Iedereen bedankt die heeft helpen meedenken.

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan