MP3 stottert bij het afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hubertus

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Berichten
29
Een MP3 bestand welke in Mijn documenten staat stottert bij het afspelen.
Een muziek cd of een beeldbestand met geluid geeft geen problemen.
Ik maak gebruik van windows98 met de bijbehorende WM player.
Wat zo dit kunnen zijn en wat doe ik eraan ?
HELP......
 
Vaak, maar niet altijd, ligt dit aan een te zwakke computer. Ook kan Windows 98 niet zo goed taken verdelen en zal een ander programma roet in het eten kunnen gooien.
 
Hmm. zwakke computer zou kunnen maar waar zou die zwakte dan kunnen zitten , geheugen, harde schijf ?
wat zou ik eraan kunnen doen ?
Ik heb verder geen programma draaien als ik de MP3 wil afspelen, dus wat gooit er dan roet in het eten ?
Bedankt voor de snelle reacktie overgens.
 
De zwakte zit dan vooral in de processor in combinatie met het geheugen. De harde schijf is niet van invloed, een MP3 wordt namelijk in het geheugen geladen en vanuit daar afgespeeld. Extra geheugen en eventueel een zwaardere processor kan het probleem verhelpen.

Wat voor PC (processor en hoeveelheid geheugen) heb je?
 
Heb je programma's op de achtergrond draaien? En zo ja; welke?
 
Het zal dan wel de processor zijn denk ik pentium 75, het geheugen is 128mb.
 
Geplaatst door XP_PC
Heb je programma's op de achtergrond draaien? En zo ja; welke?

Ik heb verder geen programma draaien als ik de MP3 wil afspelen, dus wat gooit er dan roet in het eten .


Hubertus, een P 75 is zeker niet vlot genoeg. Weet je of het moederbord in je PC een snellere processor aankan? (een Pentium 150 of zo?)
 
Moet ik even naar informeren het is al een oudje, maar nu weet ik wat me te doen staat.
Hartelijk dank.
 
Ik heb nog wel zo'n processor liggen... Laat maar weten.
 
Heb wel interesse,
Vraag: kan ik overgens zelf uitvogelen of er een snellere processor in kan ?
 
Ja, kan je wel zelf uitvogelen, moet je alleen weten wat het merk/type moederbord is. Aan de hand daarvan kunnen we gaan zoeken.

Het merk/type is soms op het moederbord zelf geprint. Heb je een merkPC dan is het merk/type PC vaak voldoende.
 
duurde even want dat ding staat op zolder, het is een ACER (staat op de kast) op het moederbord kan ik allen iets vinden van V12LC 94143-1.
En op de processor staat INTEL A80502-75.
Heb je hier iets aan ?
 
Als je in de buurt woont kom je het maar halen, opsturen tegen portokosten.
 
Bedankt voor deze gift !
Op sturen lijkt me prima woon in Eindhoven hoe geef ik jou mijn adres gegevens ?
 
Chips, ik heb dus geen Pentium 150 meer. Wel een 200 MMX, maar die wordt door dat moederbord niet ondersteund. Het spijt me, iets te snel geroepen dat ik het nog had...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan