echte beginnersvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

zimpie

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
6
ik wil graag met mijn niet-digitale videocamera (een Sony trv-65e) beelden gaan bewerken op mijn pc (pentium 3). Mijn vraag is: wat ik heb daar bij nodig ?
ik heb een "pci tv tuner card" (van Vivanco) waarbij ik de mogelijkheid heb om een videocamera aan te sluiten. wie helpt mij ?
alvast bedankt voor je tijd !
 
Als je echt beelden wilt gaan monteren in een kwaliteit die ook op de TV goed is dan betwijfel ik of je dat gaat redden met een P3. Om analoge beelden in een goede resolutie op te nemen heb je best wel een snelle PC nodig.
Ik heb een Cinergy400 tv kaart en die vereist voor standaard vhs kwaliteit een P3-800.
Zou je in Hi-8 willen werken dan kom je al snel op een P4 uit. Niet alleen om het in de computer op te nemen maar ook al omdat anders het monteren en invoegen van effecten erg lang kan gaan duren. Maar als het goed is staan in de specificaties van de kaart wel de mogelijkheden qua opnemen van een videobron (als dat mogelijk is met je kaart) en de minimale systeem eisen hiervoor.

Nico :)
 
En reken bij het bewerken van beelden nog eens op een pc met een groot intern geheugen. Minimaal 256 MB maar gauw toch nog meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan