3e computer bij plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Berichten
299
Ik heb nu een netwerk van 2 pc`s
De eerste staat als host met toegang tot internet en de client heeft via de host ook toegang tot internet.
Maar ik wil een 3e pc erbij zetten die ook toegang tot internet moet hebben.
Kan dat ook met de hub? zo ja welke kabel heb ik dan nodig? cross of straight
En hoe moet ik de 3e pc aanmelden op het netwerk bij de host?
Ik lees over usb hub`s en switches.
Werk met een alcatel usb adsl modem.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de klus het beste kan klaren

greetz
 
3 manieren:

1: Host krijgt er nog een netwerkkaart bij en vandaar uit met een UTP cross kabel naar de 3e pc. Nadeel: Host PC moet altijd aan staan als clients internet/netwerk op willen)

2: Vanuit host met straight UTP naar een hub of switch (switch is iets sneller en duurder) en van hub of switch naar 2e en 3e pc ook met straight UTP. Nadeel: Host PC moet altijd aan staan als clients internet/netwerk op willen)


3:Koop een router waarop het alcatel USB modem kan worden aangesloten (bijv. deze:Vigor 2200USB Router). Deze router kan tevens als switch dienen voor 4 clients en heeft een ingebouwde firewall. Ga vanaf de router/switch met straight UTP naar de pc's. Nadeel: router kost ongeveer 160 - 170 euro. Voordeel:minder stroomverbruik en host pc hoeft niet altijd aan te staan.

lees ook deze handleiding van Steve eve door over het delen van internet.

succes:)
 
Laatst bewerkt:
Kijk NLspecial, daar kom ik wel mee uit de voeten.
De beschrijving van Steve had ik ook al gelezen maar daar stond de soort kabel niet beschreven.

TNX
 
Overweeg eens om een Router te kopen.
De router heeft een Hub functie, een switch functie en verdeeld gelijk het internet. (belfunctie)
Dit kan zowel voor ISDN - Kabel als ADSL.
De Host wordt dan ook een stuk ontlast.
 
Geplaatst door JBS
Overweeg eens om een Router te kopen.
De router heeft een Hub functie, een switch functie en verdeeld gelijk het internet. (belfunctie)
Dit kan zowel voor ISDN - Kabel als ADSL.
De Host wordt dan ook een stuk ontlast.

Herhaling?:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan