PC beeld naar beamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Hallo helpmijers.
Ik zit met de volgende vraag. Binnen kort zal ik een spreekbeurt houden over werken met PowerPoint.
Nu is mijn vraag de volgende,wanneer ik de TV aansluit op mijn PC (tv-out ) dan krijg ik beeld op de PC monitor + op de TV. tot zover geen probleem.

Nu is mijn vraag kan ik de PC met de zelfde kabel ( gele plugjes) ook aansluiten op een Beamer . De betreffende beamer heeft wel een ingang voor deze kabel en zo ja hoe ga ik dan te werk bij het clonen van het beeld ?
V.g. B.Kat
 
kan je vraag niet beantwoorden maar heb wel een tip.

maak de presentatie in een resolutie die de beamer aankan.

anders draait je presentatie de soep in.

pe.
 
Zorg er in ieder geval voor dat je full screen krijgt tijdens de presentatie anders krijg je ook een deel van je bureaublad op het scherm wat me niet echt de bedoeling lijkt. En speel ook eens met je schermresolutie want sommige beamers zijn perfect op 800x600 maar anderen hebben hoger nodig.

Voor de rest moet je in het Conf. Scherm wel kijken bij Beeldscherm of het beeld naar de tv-out gezonden wordt. Zo niet dan dat aanzetten en gewoon eens kijken wat hij geeft.
 
Beamers hebben eigenlijk altijd een RGB aansluiting. Je kunt daar een kabel opsluiten van je VGA uitgang naar de beamer. Op die manier heb je perfect beeld en heb je niet met TV-out te maken. Meestal herkend de beamer het signaal zelf en komt het beld er automatisch voor.
 
Laatst bewerkt:
het is inderdaad een omweg ja,.je gaat je tv-out gebruiken terwijl dit niet nodig is.....
 
Beste....
Waar het mij om gaat is het volgende;
Ik wil zowel beeld via de beamer vertonen als ook op het beeldscherm omdat dit om eventueel eens iets bij te sturen mij makkelijker lijkt.
V.gr.B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan