sommige AVi's doen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anni

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
160
Sommige AVI films openen niet bij mij.
Ik heb al eens de vragen op de sites bekeken en en heb ook het nimo codec pack gedownload. Ik weet alleen niet wat ik er mee moet doen.
Hoe laad ik nu en codec in of kan dat niet?
P.S. ik heb DIVx, realplayer, Quicktime en WMplayer op mijn PC allemaal met de laatste updates.

Ik vindt het wel errug ingewikkeld worden.
 
Heb je het nimo pack al geinstalleerd of heb je hem alleen gedownload?

Als je hem nog moet installeren ervoor zorgen dat alles is aangevinkt (audio, video codecs etc).
Volgens mij bevat het nimo pack alle gangbare codecs.

Als het eenmaal geinstalleerd is hoef je er verder nix mee te doen, dan zouden de avi files gewoon moeten afspelen.
 
sommige avi files doen het met bsplayer of dergelijke niet (bij mij tenminste) maar met de realplayer wel.

als je info wilt hoor ik het wel
 
realplayer heb ik al Beernd maar die kan er ook niets mee.
Wullybully, ik heb nimo pack opnieuw geinstalleerd en nu alles aangevinkt (ja, ik ben blond) mijn karaoke AVI werkt nu met tekst maar ik heb nog steeds een AVI file met errorcode 1264???
Morgen probeer ik Cdex te downloaden bleu thunder, is dit een player of is dit ook een codec? (of zoiets)

Greetings and THANX

Anni
 
Ik heb Cdex gedownloaded maar dit is een WAV to Mp3 convertor. Heb ik de goede codec wel binnengehaald?
 
ik heb al eens een foutmelding gehad met een mmswitsch fout( de naam is fout maar zo ongeveer heette dat) deze heb ik toen verwijderd uit windows map en toen draaide alles perfect. Dat was een code die bij de nimocodec inzat. Men zei toen tegen mij dat er soms wel te veel codes inzitten die niet allemaal goed zijn. Dit was de enige fout die ik tot nu toe heb gehad.

Er is nog iets als ffdshow, dit is ook een codec die je nodig hebt om sommige avi files te bekijken, vooral de nieuwere.

ffdshow
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even wat rondgesurfd op de mediaproblems van Jan en alleman en vond een link met webpagina.
Gspot

Met Gspot kun je dus zien welke codec je nodig bent.
In mijn geval mis ik I264, een codec van Intel als ik Gspot mag geloven. Ik weet nu in ieder geval wat ik moet hebben.
Dus:
Close, but not a cigar!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan