Mijn OC, finally.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve

Inventaris
Lid geworden
28 nov 2001
Berichten
17.993
Men neme een P4T533, 256 MB PC4200 RDRAM van Samsung, 2 WD 80 GB 8 MB cache's in RAID-0 en tenslotte een Pentium IV 2.4B met C1-core (SL6EF) met de boxed cooler en men bekomt de volgende resultaten..

Geheugen op 3x, om te kijken wat m'n CPU kon:

cpuid.jpg


Vcore op 1.65V. Tot 187 MHz kon ik nog wel booten tot Windows, maar nog voor ik WCPUID runde zat ie vast. POSTen deed ie tot 190 MHz.

Maar ik heb liever een lekkere geheugenbandbreedte. Dus even terugklokken naar 163 MHz, geheugen op 4x, en aanschouw het resultaat, een enorme bandbreedte :)

membench5.jpg


Ook nog even gePCMarked:

pcmark.jpg


CPU op 166 MHz:

cpubench.jpg


CPU op 180 MHz:

cpubench2.jpg



Best een mooie OC dus. Nu heb ik de zaak permanent op 180 MHz lopen, geheugen op 3x. Gevolg: geheugen (bijna) op standaard snelheid (180 x 3 = 540 MHz), maar CPU op 18 x 180 = maar liefst 3240 MHz. Dus een 3.2 GHz CPU voor het geld van een 2.4.

Alles op standaard (133, geheugen op 4x) heb ik een geheugenbandbreedte van zo'n 3300 MB/s. Bij 182 x 3 zou ik in theorie ongeveer dezelfde bandbreedte moeten hebben, maar toch heb ik een stuk meer:

membench3.jpg


Mijn conclusie is dat de kloksnelheid van de CPU toch wel redelijk veel uitmaakt voor de geheugenbandbreedte, hoewel het logisch gezien niet zo is.


That's all folks.

Door een verkeerde instelling zijn plaatjes trouwens niet zichtbaar, morgen zou dit opgelost moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet toegeven, prima OC :thumb:
Ik denk niet dat er hier veel mensen aan uw systeem kunnen tippen.
 
Is wel erg gaaf man :thumb:, wat voor een cooler heb je erop zitten, met meer als 800mhz oc dan moet je er toch wel een dikke cooler op hebben zitten?? :thumb:
 
Top hoor :thumb:


En heb je nu je zelfbouw waterkoeling d'r op ofnie?

En heppie al een x 3d mark gedraaid?
 
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Arthur C. Clark
"If an experiment works, something has gone wrong."
Murphy's law
"Ajjetoh"
Buurman&Buurman

p.s. You're the man, steve
 
Dit is gedaan met de gewone boxed cooler van Intel :D
 
Mooie overklok Steve.
Nice work.:D

btw Wat zijn de temperaturen van je systeem?
(idle en stressed)
 
Laatst bewerkt:
Als er geld is voor een pomp en reservoir :)
 
En je temps nu?
Ik weet het ben nieuwsgierig.:D
 
29 idle / 33 stressed / 38 full stressed (Prime95). Lekker toch :)
 
Dat zijn idd mooie temps met zo'n overklok.
Ik denk dat ik tegen maar voor hetzelfde ga als ik de boel ga vervangen.:)
 
Na-aper :(

Geintje.. Ik zou eigenlijk eerder een mobo gebaseerd op de Granite Bay-chip kopen, daar kan je ook PC2700/3200 DDR in gooien, en die kunnen respectievelijk 166 en 200 MHz aan, dus om je geheugen moet je je geen zorgen meer maken.

Al is dit natuurlijk ook een mooie oplossing, geheugen gewoon op 3x.
 
Je hoort 'm amper :)

En de plaatjes zijn nu trouwens zichtbaar, dus kijk en wees verbaasd :p
 
Nette temps

Steve, hoe hou jij die temps zo laag???
Ik heb standaard (zonder oc dus) al een temp van 41 als ik een paar uur UD agent laat runnen (100% belasting). En met koelpasta krijg ik er maar amper een graad of drie vanaf, als die volledig gestressed is dan wel te verstaan.
Idle is net iets boven de 20 met koelpasta en net iets onder de 30 toen ik nog de standard thermal pad ertussen had.
 
Nou, UD Agent deed bij mij aanvankelijk ook zo'n 40°.. En na een paar uur zat ie al op 50°.

Maar zit ik eindelijk aan de waterkoeling. CPU verstookt 105W, idle is hij 26° en met UD Agent maximaal 34°.
 
Keurige OC Steve! ik denk niet dat ik zover kom. Mijn WC is bijna binnen (het heeft even op schiphol gelegen voor inklaring) en zal dan mijn OC resutlaten ook ff posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan