van VHS naar CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrice

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
152
Heb vandaag een video editing programma gekocht,
Denda DVDEO VHS; hiermee zou het mogelijk moeten zijn om VHS banden naar de PC te kopiëren en vervolgens op cd te branden...

Ik krijg het niet voor elkaar om vhs naar cd te kopiëren...
de tv/videokaart is van het merk Hauppauge...
Met de bijgeleverde software van Hauppauge lukt het mij ook niet om vhs naar pc om te zetten...

Hoe kan ik testen of de videorecorder goed is aangesloten aan de pc en of de tv/videokaart goed functioneert? Het programma van Denda helpt mij in ieder geval niet veel verder....

Besturingssysteem = Windows 98 second edition...

Wie kan mij helpen met goede adviezen om mijn videobanden naar pc te kunnen omzetten?

Patrice
 
Ik heb heb het programma ook maar nog niet gebruikt maar wel even bekeken.

Hoe heb jij je videorecorder aangesloten op je tv kaart?
 
Aan de kant van de video zit een scart aansluiting, aan de tv kaart 3 pluggen, te weten 2 voor de video in (audio) en 1 voor beeld...

Moet ik misschien iets doen met een coax kabel?

patrice

p.s. waarschijnlijk heb ik mij vergist met het aanschaffen, in de systeemeisen staat dat je minimaal een pentium III 850 processor nodig hebt, terwijl ik een celeron processor van ca. 433 MHZ heb. (zijn hier ook programma's voor op de markt?) Als ik DVDEO-VHS opstart is die heel traag; soms loopt die zelfs vast...)
 
Als je hem via je scart aansluiting hebt aangesloten dan zou je eerst even in het programma van je tv kaart het even kunnen testen door het programma op te starten en dan geen tv-tuner maar composite of ext1 te zetten.
En dan gewoon de video recorder op afspelen zetten.

Je kan het ook via de coax kabel doen maar dan moet hij wel op de tv-tuner maar je moet dan even op je frequentie lijst kijken wat de goeie afstelling is maar het kan ook dat het per regio verschillend is maar dit is mijne frequentie voor mijn videorecorder: 36+ en 592

En over een ander programma kan ik niet veel zeggen maar ik denk dat dat dezelfde systeemeisen heben. Maar je kan het ook opnemen met het programma van je tv-kaart alleen worden ze dan heel erg groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan