defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavuutje

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
46
Hoe defragmenteer ik mijn pc laptop (met windows 98) ook alweer?
Ik weet dat je control-alt-delete moet doen en dan bepaalde dingen uitzetten, want anders springt hij telkens op 0 en wil hij niet defragmenteren.
Wie kan mij hulp bieden? Hoe pak ik stap voor stap dat defragmenteren ook al weer aan?
Alvast bedankt,
 
pc opstarten
F8 indrukken
veilige modus kiezen
naar deze computer gaan
Rechter muisknop op de harde schijf die je wilt defragmenteren
defragmenteren
 
f5

bij sommige computers moet je F5 drukken om in de veilige-modes te komen
 
Geplaatst door mavuutje
Hoe defragmenteer ik mijn pc laptop (met windows 98) ook alweer?
Ik weet dat je control-alt-delete moet doen en dan bepaalde dingen uitzetten, want anders springt hij telkens op 0 en wil hij niet defragmenteren.
Wie kan mij hulp bieden? Hoe pak ik stap voor stap dat defragmenteren ook al weer aan?
Alvast bedankt,
Zoals de bovenstaande 2 personen kan natuurlijk altijd. Maar als je moeite hebt in de veilige modus te komen, dan kun je gewoon opstarten zoals je zelf al zei.

Met ctrl+alt+del sluit je dan alle programma's af behalve explorer (volgens sommigen moet je systray ook laten staan, maar naar mijn mening hoeft dat niet). Daarna kun je defragmenteren. Overigens zijn er ook andere programma's te downloaden die ook kunnen defragmenteren, vaak zijn deze sneller dan de 'defrag' in Windows zelf.

Als je toch de methode wilt gebruiken om in veilige modus te defragmenteren en je komt er niet in met F5 of F8, dan kun je tijdens het opstarten (beginnend na de geheugencheck van het BIOS) de shift-toets ingedrukt houden, dan start Windows meestal vanzelf op in veilige modus.
 
Hier vind je bij de downloads het progje Newdefrag, incl. uitleg. Dat is heel veel sneller dan het defrag wat in win95/98 zit.( Newdefrag is overgenomen van win 2000).Ook newdefrag moet je draaien in veilige modus. Succes.

grtz
 
Geplaatst door hendricus
( Newdefrag is overgenomen van win 2000)

grtz

Windows ME

Maar of je in Veilige modus moet opstarten of programma's moet uitschakelen of niets hoeft te doen, hangt mede af van wat er draait. Probeer het anders eerst normaal. Zelf heb ik nooit iets speciaals hoeven te doen voor defragmenteren in 98.
 
...Het hoeft ook niet, Caveman, newdefrag is alleen maar veel sneller. Bij mij ging destijds de defragmentatietijd terug van enkele uren naar ongeveer 25 minuten. Toch wel 'n verschil!

(natuurlijk, win ME, niet win 2000, xqss)

grtz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan