blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Mijn kennissen krijgen bij het opstarten en het afsluiten
een blauw scherm met een foutmelding. Ze kunnen na enter gewoon door Windows laden. Maar afsluiten gaat niet. Ook kunnen ze geen CDrom draaien, branden of spelletjes doen. Ze krijgen dan constant blauwe schermen. De computer heeft 128mb geheugen de processor weet ik zo niet.
wat kan er aan de hand zijn.
 
laat ze opstarten in de veilige modus, (F8) indrukken na de allereerste tekstregel na een reboot.
Vervolgens eens kijken of er ergens bij apparaten uitroeptekens en/of cirkels met kruizen erin staan.
 
Doe in die zelfde veilig modus ook eens een uitgebreide schijfcontrole.

Grtzzz.
 
niet gelukt

De HP printer was niet goed ginstalleeerd, na herinstallatie gaf dat geen verbetering.
De fout melding geeft aan dat er een fout is onstaan
in "vxd emu 10K1 (01)" Ik kan die vxd niet vinden op mijn eigen computer. Wel emu 10k1.sys in de cabs.
Ik heb die in windows system gezet maar dat hielp niets. Die mensen hebben windows98 Ik heb zelf ME
waarbij je in systeem informatie statische VXD kunt uitschakelen. Tot zover alle informatie.
 
gelukt

Ik ben nog wat verder gaan lezen op helpmij. En heb het bestand emd enz.vxd via google opgehaald, in windows/system geplakt. En het allemaal weer koek en ei


bedankt voor jullie ideen

Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan