van cd mp3 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
187
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.
Een kennis van mij heeft heeeel veel cd's , deze wil hij omzetten naar mp3 en dan nieuwe cd's van branden. Nu vroeg hij mij of er een gratis progammaatje bestaat waarmee hij de cd om kan zetten en ook meteen de titel van cd en uitvoerende weergeeft, zodat hij niet alles zelf in hoeft te geven.
Hoop dat het duidelijk is wat ik vraag !!!!
 
Hallo Caveman,
Zoals ik begrijp kun je met dit progamma titels on-line van het internet halen maar het is de bedoeling dat het programma de titels van de bestaande cd leest en weergeeft.
 
Hoi Caveman,
Fijn dat je zo snel reageert.
Is er evt een andere oplossing omdat te doen ???
 
Ja hoor, zelf typen, maar die database online is enorm, dus de kans dat je een cd mist is klein, maar die kan je dan mooi toevoegen aan de database (is fijn voor anderen).
 
Ik ben weer eens eigenwijs, maarre volgens mij werkt het wel.

1ste Doe de originele cd in de cd-rom.
2e Start Cedex en deze leest de originele en haalt de titel en tracks van de CDBB en geeft dit weer.
3e Maak er MP3's van en de titel en track wordt meegenomen.
 
Hallo,
Hee hee geen ruzie maken, en het is niet zo dat ik het anders wil maar die kennis van mij is te lam om zelf te typen. (het gaat om ong 300 cd's)
Ikzelf type het evt gewoon allemaal zelf in, geen probleem mee.
 
Zoals ik begrijp kun je met dit progamma titels on-line van het internet halen maar het is de bedoeling dat het programma de titels van de bestaande cd leest en weergeeft.

Zoiets als het groene gras en de witte sneeuw?
 
Harma> geef die kerel/vrouw dat programma en het komt goed (als ie maar internet heeft).
 
Hoi Wajang,
Sorry maar begrijp je antwoord niet helemaal en dat terwijl ik toch niet blond ben (haha)
 
HIER de beste manier om een perfecte mp3 te maken. Probeer maar eens. De kwaliteit is nagenoeg deze van het origineel. Je hoort gewoon geen verschil meer. Alleen ogg vorbis encoded is nog beter, maar dat levert spijtig genoeg dan ook ZEER grote files en is daarom niet zo geschikt.
 
Je wilt 2x hetzelfde begrijp ik.
Op een originele cd's staan geen tracks vermeld. Vroeger tenminste.
Als je de cd in de cd-rom stopt wordt er een nummer gelezen en Cedex zoekt met dit nummer op een Centrale D-Base. Eénmaal gevonden horen daar gegevens bij en die krijg je dan.
Dus laten we mar stoppen, en doe wat Caveman zei, dan komt het allemaal voor elkaar.
Gebruik de laatste Nero en koop een mooie DVD-speler dan zie je de namen voorbij flitsen.
 
Goedemorgen allemaal,
Nou ik ben zelf eerst even aan de slag gegaan met de dingen die jullie mij gaven en inderdaad het werkt. Nu zit ik enkel nog met een ander probleempje ( kan zijn dat ik iets verkeerds doe hoor) maar als je een cd wil branden met mp3 kunnen er toch best veel nummers op, als ik zoiets probeer lijkt het wel of mijn brandprogamma's alles weer terug zet in audio want ik kan maar ong 20 nrs op 1 cd zetten. Als brand progamma gebruik ik nero en/of easy cd creator.
Graag nog wat meer advies.
 
Als je MP3's naar een cd brandt, kan je kiezen voor een data cd of een audio cd.
Maak je een audio cd, dan maakt het brandprogramma van MP3's -> Tracks, en dit werkt dan met minuten. Je kan 74 of 80 minuten audio branden op één cd. Neem nu de tijd van één MP3 nummer en bekijk hoeveel er totaal op een audio-cd gaan. En da's niet veel.

Als je kiest voor een data cd kan hierop 700MB worden gebrand. Eén MP3 nummer is ongeveer 2- tot 4 MB dus dan kunnen er wel wat nummers op. Nadeel is dat je dit in een audio installatie af kan spelen, alleen maar in een MP3 speler of op de PC.
 
Hoi Wajang,
Bedankt voor je antwoord, denk dat het nu wel zal lukken. Probeer het eerst zelf even om op deze manier een cd te branden voordat ik het mijn kennis ga uitleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan