ongewild verbinding met het internet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Het gebeurde net een paar keer achter elkaar. Ik zat zonder dat ik verbinding had gemaakt in een programma te werken toen ik ineens zag dat er zonder mijn weten verbinding werd gemaakt.....weer afgesloten....daarna weer....
Hoe kan dat??
Groet Bernadette.
 
Download eens Hijackthis. Unzip en run het, Save log, noem het log om naar txt en plaats de inhoud in je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter
 
Re: gedaan

Geplaatst door van.beurten
gedaan....
txt berichtje meegestuurd.
Groet

Niet gelukt?
Het is gemakkelijker als je alles selecteert en dan knipt and plakt.

Groetjes,

Pieter
 
nog een keer

Nu wel gelukt?
Grtjs,
Bernadette
 

Bijlagen

  • gedaan.txt
    2,1 KB · Weergaven: 9
Ja, gelukt.

Vink in Hijackthis de volgende aan:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=http://saoe.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=http://saoe.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=http://saoe.com/searchbar.html
O18 - Protocol: ayb - (no CLSID) - (no file)

en klik op Fix.

Doe dan: Config > Misc Tools > Generate Startuplist en post het dan gemaakte log ook nog eens.

Groetjes,

Pieter
 
ook gedaan

Ook gedaan....
Waren dit de boosdoeners?
grtjs,
Bernadette
 

Bijlagen

  • gedaan2.txt
    3,9 KB · Weergaven: 7
Re: ook gedaan

Geplaatst door van.beurten

Waren dit de boosdoeners?

Ik denk het niet. Dat waren resten van een lop.com browser hijack.
De schuldige zal een van je Creative Soundblaster files zijn of Live Update van Symantec.
De volgende zijn van Creative:
WINDVDPatch = CTHELPER.EXE
UpdReg = H:\WINDOWS\UpdReg.EXE
Jet Detection = "H:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
De eerste twee kunnen uit. Start > msconfig > tabblad opstarten > Vinkjes weghalen
De laatste weet ik niet zeker, dus laat die eerst nog maar even aangevinkt.
Als het LiveUpdate is kun je dat zien in je systray aan een monitor met antenne. Die staat standaard op om de vijf minuten ingesteld als ik me goed herinner.

Groetjes,

Pieter
 
nog even

Dag Pieter,
windvdpatch = cthelper.exe stond er niet bij?? Kan dit?
Bij updreg heb ik het vinkje weggehaald.

Je schreef: als het liveupdate is kan je dit zien in je systray. Hoe kom ik in de systray?

Grtjs,
Bernadette.
 
Oh sorry, je systray is het rechtergedeelte van je taakbalk. Waar ook het normale icoontje van NAV staat.

Dat is heel vreemd dat cthelper er niet bij staat. Hij staat in dezelfde sleutel als die andere.
Open eens een verkenner venster (bv Start > Deze computer) en ga dan naar Extra > mapopties > tabblad weergave en zet dan een vinkje bij Verborgen bestanden en mappen weergeven.
Wellicht dat hij dan tevoorschijn komt.

Groetjes,

Pieter
 
tja

Dag Pieter,

Er stond al een vinkje bij verborgen bestanden weergeven.
Ik heb dat programma weer laten lopen en daar zie ik hem wel. Moet ik hier nog iets doen?

Groetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan