DivX 2 SVCD Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
1.566
Hoi,

Ben zopas beginnen experimenteren met svcd te maken. Mijn dvd backuppen naar svcd, no problem, maar van divx naar svcd, dat is blijkbaar een ander paar mouwen... Heb al gezocht op doom9 enz, maar ik vind het niet direct!

Bon,
eerste probleem
Stel, je hebt een film op 2 divx cd's staan, en dat moet uiteindelijk naar 2 svcd. Het eerste wat ik logischer wijze zou doen is permanente subtitles toevoegen. Iemand een (simpele) guide hiervoor?

tweede probleem
Als dit gelukt is moet je controleren als ik alles een beetje begrijp, of de framarate correct is. Indien deze niet correct is, hoe repareer je dit dan, zonder dat er geluidsproblemen ontstaan, en wordt het niet raar om te kijken als je film enkele frames sneller of trager wordt dan het origineel? Wederom een guide?

Als dit alles ok is, dan zou ik met dvd2svcd het hele ding laten coderen, zodat er achteraf 2 image files ontstaan waarvan ik dan de svcd kan branden...

Kan er iemand deze Newbee helpen?
 
vcdhelp.com is een gigantische guide/howto verzameling over o.a. dit onderwerp, dus daar kan je vast wel een guide vinden. Ikzelf volg de guide om met TmpegEnc de boel om te zetten naar SVCD (daar kom je via de knop Convert op vcdhelp.com), en dat werkt zonder problemen.

Ik begrijp alleen niet waarom je juist bij de DivX permanente subtitles wilt toevoegen. Die zitten er toch juist bij divx er al vast in? Je kan juist bij vcd/svcd losse subtitles (wel 4 bij svcd als ik me niet vergis) toevoegen.

Over de framerate: bijna alle dvd-rips in divx bevatten de originele framerate (25, 23.97 of 29.97 fps). Die hoef je dus niet om te zetten. Mocht hij toch anders zijn, dan ben je wel verplicht om een van de drie 'normale' framerates te gebruiken, dus kies er dan een die de kleinste gezamenlijke deler heeft. Dit doe je overigens vóór het omzetten naar svcd. Achteraf kan je er niets aan veranderen natuurlijk.
 
Geplaatst door Lekkere Kwal


Ik begrijp alleen niet waarom je juist bij de DivX permanente subtitles wilt toevoegen. Die zitten er toch juist bij divx er al vast in? Je kan juist bij vcd/svcd losse subtitles (wel 4 bij svcd als ik me niet vergis) toevoegen.

Over de framerate: bijna alle dvd-rips in divx bevatten de originele framerate (25, 23.97 of 29.97 fps). Die hoef je dus niet om te zetten.

Subtitles --> staan er toch niet permanent in? Ik moet altijd bij bs player eerst de film laden en dan load subtitles...
Ik wens dvd2svcd te gebruiken simpelweg omdat het zeer goed werkt, en omdat het de mgl bied om images af te leveren... Als ik van een avi naar svcd wens te gaan, verdwijnt de subtitles tab. Dus dacht ik eerst effe de subtitles er permanent onder te zetten...

Framerate --> ik heb een aantal divx'en die de framerate 25 bezitten, en volgens de tutorials van doom9 werkt svcd uitsluitend met 23.97 of 29.97. Daar zat juist het probleem. Ik wou die 25 omzetten naar 1 van de 2 andere...

Aan Tazman: Die guide het ik ook willen gebruiken, maar bij de installatie van vobsub, vraagt deze naar de installatiedirs van oa virtualdub. Wanneer ik deze correct ingeef, zegt het programma dat het op die locatie niets vind, en sluit het af. Misschien zijn mijn versies te nieuw voor vobsub?


O ja, als ik van dvd naar svcd codeer biedt dvd2svcd de mgl om een changecd en een titlepicture in te geven. Ik heb dit dan ook gedaan, maar bij het afspelen op mijn salondvd (philips) begint de film direct. Ook als de 2de cd erin moet, stopt de dvd gewoon het afspelen, ipv de changecd picture te tonen... Iemand een idee?

Alvast bedankt met jullie hulp...
 
Hmm, ik kan me niet herinneren dat DivX ook losse subtitles ondersteunt, misschien dat het met een DivX-kloon codec gedaan is (xvid/nimo of iets dergelijks?). Ik ben er echter met vcdhelp.com helaas achter gekomen dat je alleen met een betaald programma (I-Author) apparte subtitles kan toevoegen.

Doom9 heeft het blijkbaar alleen over NTSC SVCD's, wij hollanders (en de meeste dvd-rippers) gebruiken PAL en dat werkt op 25 fps (en PAL SVCD's dus ook).

Als ik jou was zou ik het volgende doen:
Deze guide volgen om met vobsub en avi2vcd je svcdtje te maken: http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/128720.php (EDIT: Oeps, ik zag niet dat tazman hier ook al naar linkte, maar ik raad het dus ook aan)

En deze om hem vervolgens met Nero te branden:
http://www.dvdrhelp.com/nerosvcd.htm
Tip: je kan met Nero Express (die bij de nieuwste versies zit) een mooi eigen menuutje maken. Er is dan wel geen apparte guide voor SVCD, maar in Nero Express wijst het zich vanzelf (ik heb mijn eerste SVCD zonder guide in Nero Express gebrand, werkte in 1 keer perfect).
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Lekkere Kwal

Als ik jou was zou ik het volgende doen:
Deze guide volgen om met vobsub en avi2vcd je svcdtje te maken: http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/128720.php (EDIT: Oeps, ik zag niet dat tazman hier ook al naar linkte, maar ik raad het dus ook aan)

Ok, ik ben dan exact deze programma's waarvan sprake in deze guide gaan zoeken, en heb deze geinstalleerd, ookal zijn het oudere versies. Alles loopt perfect, totdat CCE aan de film moet beginnen. Dan krijg ik volgende foutmelding, zie bijlage...

Hoe kan ik deze framesize corrigeren? Nu zit ik vast...

HELP!
 

Bijlagen

  • fout.jpg
    fout.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 19
Beste ojan

Ik ben zelf ook al een aardig tijdje onderweg met dvd2svcd,ik zelf vind het een prachtig progamma.

Ten eerste heb je de nieuwste versie van dvd2svcd 1.1.2 build 1.
Als je deze namelijk hebt kan je heel simpel ondertiteling toevoegen aan je divx,je gaat eerst naar het tablad misc en zet je de input file type op avi.
Daarna stel je zoals je zelf wilt je geluid in en ondertiteling welke taal je gaat gebruiken.
Dan zet je bij bitrate alles op 800,aangezien ik er vanuit ga dat je 700 mb cd'tjes gaat gebruiken.
Dan bij encoder kies je voor CCE en doe je een 3 of 4 pass VBR,je kan ook CBR doen,dat is net wat je zelf wilt,ik vind 3 a 4 pass VBR het mooiste resultaat geven.
Dan stel je zelf nog ff de andere dingen in,en dan ga je naar Conversie,daar zoek je de avi op en je hoeft niet bang te zijn voor de framerate,want dat regelt dvd2svcd helemaal zelf,je kan wel bijv.van NTSC naar Pal gaan,maar dat duurd verschrikkelijk lang,en bijna alle dvd spelers ondersteunen toch wel NTSC.
Dus als je de avi hebt ingevoerd dan ga je naar het knopje GO en dan kan je external subs kiezen,je moet wel zorgen dat je dan een ondertiteling file hebt in het .sub of .txt formaat,dat kan je doen als je vobsub hebt,je kan daar je ssa of srt subs mee converteren naar .sub of .txt.
Als je dan je ondertiteling file hebt geselecteerd dan druk je op Convert,nu krijg je gelijk nog ff een bevestiging te zien van welke subs je gekozen,druk op oke en wachten totdat je film klaar is met ondertiteling.
Zorg wel dat je subs synchroon lopen voordat je hier mee begint.

Succes
 
AAAAAARRRRHHH!
Ik wordt er GEK van!

Couldn't load iets van Xvid. Zie bijlage, en nochtans staat deze codec op mijn pc! Anders kon ik deze film niet zien...

BoeHoe... HELP, aub...
 

Bijlagen

  • fout.jpg
    fout.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan