lp's op cd [wat gaat fout?]

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
beste mensen, wie weet raad

Ik heb een kabeltje van de stereo die via de headphone met stekkertjes verbonden is naar de computer [via een computerblad] Ik heb audiograbber 1.8 gedownload
Hoe moet ik nu verder om mijn lp's op te nemen?
Ik heb een aantal pogingen gedaan en hij neemt inderdaad een stukje wav file op maar er komt geen geluid uit

Wie kan mij verder helpen

p.s. ik hoop dat dit de goede rubriek is....

Alvast dank

Ger
 
Ik heb het programma zelf niet maar wat ik van de site begrijp is het pakket bedoelt op CD te kopiëren, ik zie niets staan over het opnemen van line-in signaal.

Een gratis pakket (wel in het engels) wat je daarvoor kunt gebruiken is Goldwave.


Kijk hier voor meer uitleg.

Download ook de Lame_enc.dll en zet hem op de goede plaats (wordt uitgelegd) dan kun je de muziek ook direct opslaan als .MP3
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp wil je het geluid vanaf je stereo naar de computer opnemen.

Je moet er dan voor zorgen dat je een tape-monitor uitgang (record) verbindt met de line-in op de computer.

Verder moet je de opname instelling van de geluidkaart via start/instellingen/configuratiescherm/multimedia/opnemen even de line-in aanvinken en het opname niveau omhoog schuiven.

Start je opname programma en probeer nu wat op te nemen. Is de opname te hard, stel dan de schuifregelaar voor de line-in lager in. Is de opname te zacht, dan hoger zetten.

Succes.
 
Kijk eens in de computertotaal van deze maand. Daar staat een compleet artikel in over hoe je dit moet aanpakken.

Overigens is het aan te raden om een voorversterker voor de line in te zetten, aangezien de lage tonen er bijna niet doorheen komen. De techniek van de lp is daar te verschillend voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan