Tiff bestanden omzetten naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
3.662
Ik ben op zoek naar een tooltje om (multipage) tiff bestanden om te zetten naar pdf.
Bij voorkeur een tool dat ook aan te sturen is vanuit Visual Basic.
Wie heeft goede tips voor een dergelijk tool?
 
TIFF is toch voor afbeeldingen en PDF is voor tekst bestanden van Acrobat Reader??!!
Ik denk niet dat het mogelijk is!
 
Het betreft in dit geval gescande facturen, die uit meerdere pagina's kunnen bestaan. De facturen worden, ongeacht het aantal pagina's, opgeslagen in 1 tiff-bestand.
Ik wil deze facturen ook in een browser kunnen tonen en dan is pdf een handiger formaat, mede gezien het feit dat pdf ook multi page ondersteund.
Daarom zoek ik een tooltje om die tiff bestanden om te zetten naar pdf bestanden.
 
Je bent het programma Acrobat nodig. Hierbij zit een appart programma dat heet distiller.
Zet distiller op je desktop. En zet ook de tiffs op je desktop die je wilt omzetten. Als de tiiff gewoon naar de distiller toesleept en hem er op legt dan zul je zien dat distiller hier automatisch een pdf van maakt.
Andere mogelijkheid is bijvoorbeeld een tekenprogramma gebruiken (b.v. coreldraw)
Importeer de tiff en save of exporteer hem als pdf.

Als je de goede programma' s hebt is het piece of cake.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Met acrobat ben ik inmiddels al aan het stoeien.
Wat ik dus zoek is een programma dat ik vanuit Visual Basic kan aansturen! Dat betekent dat ik in VB een reference moet kunnen leggen naar de functiebibliotheek waarin de benodigde conversie routines opgenomen zijn.
Acrobat kent ook de PDFMaker, ben aan het kijken of ik die op de goede manier kan aansturen.

De overige pakketjes ga ik ook nog even bekijken, ik was zelf ook al aan het goochelen en ja, er zijn er veel!

Ik hoop hier de gouden, mij tijd besparende tip te krijgen.......
 
Het is gelukt!

Bij Adobe zit de component PDFMaker.
Bij de PDFMaker horen onder andere de bestanden AdobePDFMakerX.tlb en AdobePDFMakerX.dll.
Naar deze bestanden kun je vanuit VB een reference leggen. Vervolgens heb je in VB het distiller object tot je beschikking en kun je de conversie uitvoeren.

Bedankt voor het meedenken,

Groetjes,

Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan