foto gebruiken als bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Ik heb een leuke foto toegestuurd gekregen van mijn vriendin en wil deze graag gebruiken als bureaublad maar dat lukt mij niet. Ik krijg hem wel op het bureaublad maar niet in de juiste grote, de foto is dan kleiner als het bureaublad. Ik heb al geprobeerd om met het programma (ArcSoft Photo Studio 2000, wat standaard op mijn pakket zat windows ME) de foto aan te passen maar ik krijg dit niet voor elkaar. Weet iemand raad ?
 
Geplaatst door anstof
Ik heb een leuke foto toegestuurd gekregen van mijn vriendin en wil deze graag gebruiken als bureaublad maar dat lukt mij niet. Ik krijg hem wel op het bureaublad maar niet in de juiste grote, de foto is dan kleiner als het bureaublad. Ik heb al geprobeerd om met het programma (ArcSoft Photo Studio 2000, wat standaard op mijn pakket zat windows ME) de foto aan te passen maar ik krijg dit niet voor elkaar. Weet iemand raad ?

Je gaat naar configuratie scherm>beeldscherm>bureaublad>en dan staan links allemaal achtergronden. Dan kan je positie kiezen: Selecteer spreiden en druk op toepassen>ok
 
Geplaatst door excelsior


Je gaat naar configuratie scherm>beeldscherm>bureaublad>en dan staan links allemaal achtergronden. Dan kan je positie kiezen: Selecteer spreiden en druk op toepassen>ok

Bij een te kleine foto wordt het een wazig geheel.
Je zult echt een formaat foto moeten gebruiken welke gelijk is aan je resolutie (iets kleiner mag, maar niet veel).
 
Via PB;

fot op het bureaublad
Hallo Dimage,

Tot zover wist ik het wel maar dan begint het pas, als ik dat zo doe geeft hij de foto in het voorbeeldscherm aan over het gehele scherm zoals het moet maar als ik dan op toepassen klik en daarna op ok zie ik vervolgens op het echte scherm dat hij maar voor een gedeelte is gevuld. ( dus op het voorbeeldscherm goed en op het echte scherm niet ). Kan ik de foto niet eerst bewerken in ArcSoftPhotoStudio2000 (groter maken dus) en dan opslaan in mijn afbeeldingen en dan via configuratie>beeldscherm>bureaublad deze foto plaatsen. Weet jij misschien hoe ik dat moet doen in dat beeldprogramma?
__________________
Anton

Beste Anton zou je voortaan op het forum kunnen reageren i.p.v. per PB. :)
Daar is het tenslotte voor, bij voorbaat dank.

Wat jij wilt heeft totaal geen nut.
Bij het vergroten van een foto ontstaat altijd kwaliteitsverlies en wanneer je deze opblaast zal je een blokkerige foto krijgen.
Hoe groot is de foto nu die je van je vriendin hebt gehad en is dit een ingescande foto of een originele digitale?
Wellicht heeft zij hem zelf in grotere vorm en is hij kleiner door haar gemaakt om naar jou te kunnen versturen.
 
foto gebruiken voor het bureaublad

Dag Dimage,

Sorry dat ik je prive een berichtje stuurde, ik doe het meestal zo maar zal het voortaan op een andere manier doen. Hoewel ik niet helemaal begrijp wat je bedoeld met een reaktie te geven op het forum, ik ben nog niet zo lang op deze site en erg duidelijk zijn de regels ook niet maar dat zal wel komen als je wat langer bezig ben denk ik.

Het was een gescande en geen digitale foto en hij was maar 805 KB toen zij deze verstuurde, maar wat ik niet begrijp is waarom ik deze foto wel in dat voorbeeldschermpje goed op het hele scherm te zien is en als ik dan op toepassen en ok klik komt hij maar voor een gedeelte op het scherm.

Toch bedankt voor jullie reaktie !!

Anton.
 
Met reageren op het forum bedoelde ik op de manier hoe je nu net hebt gedaan ;)
Zo kunnen anderen nl ook meelezen tijdens het oplossen van een probleem en eventueel invallen of er van leren.
Met grootte bedoelde ik trouwens het formaat (pixels x pixels), misschien kan je dat nog even geven.
 
Foto voor bureaublad

Dag Dimage,

Ik heb het helemaal begrepen wat dat forum aangaat, bedankt.

Die foto is 2544x1732 pixels, kan ik hier wat mee ?

Anton.
 
Daar kan je zeker wat mee, moet ruim voldoen.
Maar even over de foto zelf; Ik krijg het idee dat de witte rand om de foto is meegescant en dat je daardoor problemen hebt.
Hij zal dan uitgeknipt moeten worden, indien je dit niet zelf kan stuur 'm dan naar me toe op wallpaper@great-picture.com dan doe ik het even voor je.
 
Probleem is inmiddels d.m.v. een emailonderonsje opgelost, mijn vermoeden over de witte rand was juist.
Was alleen geen witte rand die bij de foto hoorde, maar te wijten aan verkeerd scannen.
Btw Anton; was ik vergeten in de email, leuke vriendin heb je trouwens ;)
 
foto op bureaublad

Dag Dimage,

Mijn hartelijke dank voor de bewerking van de foto maar toch blijft er een probleempje bij mijn desktop. Ik heb ook nog een laptop en daar staat de foto mooi op het hele scherm maar op de desktop blijft hij klein wat ik ook doe met de instellingen, hoe kan dit ?

O ja, ik heb die kleine foto toch even bewaard omdat ik het graag zelf ook wil proberen met dat pragramma wat op mijn pc zit en dat zou toch moeten kunnen of niet ?

Als ik te veel ga vragen zeg het me maar gewoon, oke.

Anton.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan