haperend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
221
Hallo,
Ik weet niet of ik in de goede sectie zit, maar ik heb het volgende probleem.
Ik heb in de pc een audigy 2 geluidskaart. Deze is aangesloten op een dolby surround systeem. Op een gegeven moment gaf deze een haperend/stotend geluid. Vervolgens geluidskaart verwijderd en opnieuw geiinstalleerd. Audio cd's en dvd's zijn niet meer om aan te horen. Tís net of hij steeds overslaat. Bij het runnen van de diagnostiek van de geluidskaart werkt alles naar behoren. Alleen de cd's en dvd's geven een haperend geluid.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Nico.
 
Welk besturings systeem en met welk programma speel je ze af?
 
geluid

ik draai win 98 sec ed.
afspeel programma's zijn: power dvd en winamp.
spellen heb ik nog niet geprobeerd.
Tís begonnen met een aantal missende dll's. Vervolgens was het zo'n puinhoop geworden dat ik win 98 er opnieuw overheen gedraaid heb. Het dll probleem was toen verholpen. Alleen gaf de geluidskaart confliten in app. beheer. Zoals gezegd, heb ik deze eerst verwijderd en toen weer opnieuw geinstalleerd. Het haperen deed hij na de herinstallatie van win 98. Mogelijk dat hierin het probleem zit. Of anders een mogelijk verkeerde instelling van de geluidskaart.
 
Re: geluid

Geplaatst door njgv
Tís begonnen met een aantal missende dll's. Vervolgens was het zo'n puinhoop geworden dat ik win 98 er opnieuw overheen gedraaid heb.
Ik ben bang dat de fout met de setup niet echt weg is.:(
Als je de mogelijkheid hebt en je kan het nodige backuppen,
dan zou ik voor een schone installatie gaan.
Je hebt nu kans dat je de ene na de andere fout krijgt.

Wat je ook nog kan proberen is de geluidskaart ff uit de pc kast halen.
Dan windows opstarten en alles wat met de geluidskaart te maken heeft weghalen.
Ook een register schoonmaak programmaatje zoals regcleaner ff laten draaien.
windows afsluiten en geluidskaart weer terug plaatsen en installeren.

Heb je geprobeerd of het met opnieuw installeren van Power dvd en Winamp weg is?
 
Nee heb power dvd nog niet opnieuw geinstalleerd.
Heb ik wel overwogen. De geluidskaart is bij het testen ok, dus daar ligt het niet aan. Het moet dus iets anders zijn. ga derhalve ff power dvd opnieuw eropzetten, evenals winamp. Formatteren kan altijd nog toch?
toch bedankt voor het meedenken.
Nico
 
Probeer als dat niet lukt die geluidskaart er ff uit te halen.
 
Nou e.e.a opnieuw geinstalleerd. Het blijkt nu dat de geluidsbestanden te snel door de pc worden afgespeeld. Bij het draaien van een cd /dvd springt hij met 2 sec tegelijk voorruit. Dat veroorzaakt de haperingen. Weet je misschien wat daar de oorzaak van is. Mogelijk is dat makkelijk te verhelpen
 
binnen mediapspeler kan je de afspeelsnelheid instellen. Misschien staat 'ie bij jou standaard op "snel" ?

menu afspelen -> normaal - snel - langzaam...........
 
nou, kan dat vertraagknopje niet vinden.
Wordt er een beetje moe van. Overweeg toch maar de boel eraf te gooien. Lijkt me toch een fout in het besturingssysteem en geen hardwarefout.
Ik blijf anders maar doortobben en dat schiet niet op.
Maarre toch bedankt voor het meedenken.
groetjes, Nico
 
gewoon bovenin de mediaspeler, de menu's:

afspelen -> normaal, snel, langzaam (vinkje)
 
Heb het gevonden, maar ik kan alleen bij de volumeregeling wijzigingen aanbrengen. De rest is mooi grijs gekleurd en niet benaderbaar. Ik zie trouwens ook geen mogelijkheid om iets aan de snelheid te wijzigen.
 
ik heb het wel over de allerlaatste mediaspeler van microsoft............ 9
 
probleem resoluut opgelost

Ik heb het probleem opgelost door een schone installatie van windows.
Alles draait weer naar behoren.
Iedereen bedankt voor het meedenken en het aanreiken van oplossingen.
Groetjes, Nico
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan