twee gifjes "mergen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdpatrick

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
Berichten
159
Ik heb twee gifjes en die wil ik mixen. De rotating fan moet net voor de letters ng komen. Ik ben nu al uren zelf aan het prutsen, maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen of op weg helpen?
Bedankt, Patrick
 

Bijlagen

  • bigfan.gif
    bigfan.gif
    14,6 KB · Weergaven: 20
tweede plaatje

Dit is het tweede plaatje
 

Bijlagen

  • inge.gif
    inge.gif
    9,8 KB · Weergaven: 11
?? is het de bedoeling dat je de letters door de fan heen ziet ofzo? dan zal je eerst van elk frame van de fan de ruimte tussen de bladen transparant moeten maken en dan m.b.v. paintshop of photoshop de plaatjes moeten samenvoegen(letters=achtergrond, fan=laag 1) en dan per frame opslaan. Dan later de afzonderlijke frames weer tot een animated gif moeten maken met animationshop of een soortgelijk proggie.
 
dan is het nog makkelijker. als je paintshop pro hebt zit daar tevens animationshop bij. je opent het bestand "fan" met animationshop en slaat elk afzonderlijk frame op. daarna open je paintshop pro of een ander bewerkingsprogramma .
nu ga je in elk frame van die fan dat andere bestand invoegen (kopieeren,plakken). je zal wel eerst het formaat van bestand 2 moeten aanpassen zie ik, dat is te groot. als je dit met elke frame van "fan" gedaan hebt en elk frame daarna hebt opgeslagen kan je een nieuwe animated gif maken met animationshop, waarbij je dus de net aangepaste frames selecteerd en op volgorde zet. daarna sla je het resultaat op en klaar is je nieuwe animated gif.
 
Hoi hdpatrick, ik heb geen paint shop maar wel image ready en heb het uitgeprobeerd. Ik heb de canvasgroote van bigfan vergroot en daarna de andere gif (inge) erovergezet, de canvasgroote terug laten aanpassen en klaar was het. Wel eerst inge naar de achtergrond brengen. Is dit wat je bedoeld?
 

Bijlagen

  • bigfan4.gif
    bigfan4.gif
    19,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan