wc... is dit een compleet pakket?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
1.029
Hallo, is dit een compleet waterkoeling set?

En de zelfbouw, is dat makkelijk of niet echt?
 
slangen,waterblok,radiator,pomp,fan

waarschijnlijk moet je alleen nog warmtegeleidende paste hebben, en dat kost iets van 5 euro ofzo.
 
het aansluiten ervan is vrij gemakkelijk
meestal klikt alles er gewoon op en moet je hier en daar een schroefje aandraaien
maar er zit vaak een hele handige handleiding met tekeningetjes bij
 
in die reviews zeggen ze dat ze 150 USD een beetje aan de dure kant vinden. Maar ik vind die €125 die hij nu kost goedkoop voor een kantenklaar setje. 'T is dat ik nu al geld heb gestoken in het zelf maken van een koelblokje en de rest (radiator enz) al heb liggen, maar anders had ik deze set gekocht...
 
Geplaatst door JPeetje
het aansluiten ervan is vrij gemakkelijk
meestal klikt alles er gewoon op en moet je hier en daar een schroefje aandraaien
maar er zit vaak een hele handige handleiding met tekeningetjes bij

Maar als dit koelblok nou juist op het mobo bevestigd moet worden dan heb je wel de gaten nodig om de schroefjes in te steken.En volgens mij wordt er nog wel eens vergeten dat er ook mobo's zijn ZONDER deze gaten.(zoals in mijn geval GA 7VAXP).


B.Jager
 
Hier kun je zien dat er niet met schroefjes wordt gewerkt. Wel een brakke constructie dat het klemmetje tegen je geheugen aan komt.

Er zijn trouwens zo ontzettend veel mobo's zonder schroefgaten dat er bijna geen setjes worden gemaakt die je alleen met schroeven vast kunt zetten.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet precies waar de core komt te zitten, maar als ik naar dit plaatje kijk zou ik zeggen dat de core precies op de plek komt te zitten waar geen water stroomt (in het midden van de stervorm) Das niet echt goed voor de koelprestaties....

block.jpg
 
125 euro vind ik persoonlijk veel te veel voor een matig presterend setje.

Voor hetzelfde (of minder geld), kan je ergens een blokje kopen (inkoopactie), een pomp haal je bij de aquariumwinkel en een radiator op de autosloop... Veel betere prestatie dan dat standaard setje.

En dat er in het midden geen water stroomt maakt bijna geen #@$! uit.
 
Geplaatst door Steve
125 euro vind ik persoonlijk veel te veel voor een matig presterend setje.

voordeel is wel dat je geen sores hebt, dat het makkelijk te installeren is, dat je garantie hebt, dat het allemaal past enz.

Bovendien, als het je niet gaat om die-hard koeling om te overclocken zijn de prestaties van deze set goed genoeg.

Maar je hebt gelijk, zelf maken is veel goedkoper. Ik heb nu zelf een koelblok gemaakt en met wat sprokkelen op de sloop en bij kennissen apparatuur lenen heeft het me nog geen cent gekost.
 
waren jullie eerste wc-setjes ook al zelfbouw?

heb namelijk nog nooit een watercooling gehad, dus vandaar..
 
Ik heb wel bij anderen kant-en-klare setjes ingebouwd, en toen dacht ik: 'Ik ga het zelf ook eens proberen' Ik heb alleen wat probleempjes met lekken en ik moet nog een systeempje kopen waar ik het op kan testen.
 
Normaal gezien draaide ik nu op WC.. Radiator van de sloop, bloje uit een inkoopctie, maar de pomp heeft het intussen begeven, dus moet ik een nieuwe kopen.. En 'k heb totaal geen geld meer over.

Als reservoir had ik trouwens een Curver doosje.
 
dus een pomp van de visboer :p

slangetjes

blokje (voor cpu, gpu, chipset, hd)

radiator (hoe groot mag zon ding zijn, ik heb nog wel hele grote uit tractor :p)

en dan nog bepaalde vloeistof en dan zou het moeten werken?

En welke pomp wordt mij aangeraden?
 
Laatst bewerkt:
Hangt van je budget af..

De radiator dient om het water terug af te laten koelen.

En ik zou gewoon die grote radiator gebruiken.. Aan je bureau oid bevestigen, en je hebt niet eens een fan nodig - geen geluid.
 
en zon peltier, is dat te doen, en hoe duur is zon ding?

Als ik een wc-systeem neem dan wil ik wel meteen een beetje goede, zodat er flink mee ge-oc-t kan worden (kijk niet naar het huidige moederbord:p)


Waarom wordt een radiotor niet gwoon in een mini-koelkast gehangen? is ie aardig koud... of heb je dan meteen problemen met condensatie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan