Heldere uitleg!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
226
Hello,
In dit forum werd reeds meerdere keren de vraag gesteld hoe het in feite moet om muziek mee te sturen
met een .pps voorstelling.
Is er soms iemand die hiermee ervaring heeft en het eens duidelijk wil uitleggen?
Er zijn toch heel wat goede voorbeelden,maar hoe worden ze gemaakt?
Groeten,
Aquarius
 
Kijk eens bij "help" in powerpoint, daar staat het beschreven, zelf heb ik te weinig met met powerpoint gedaan om het goed uit te leggen.
 
'k zou begot niet weten waar dit bij HELP te vinden is.
Geluid invoegen, e-mail verzenden ... dat wel.
Maar geluid (.wav of mp3) dat reeds perfekt werkt op de PC naar een andere PC sturen,waar staat dat ergens uitgelegd???
 
misschien "geluid" typen in de helpfunctie ?
 

Bijlagen

  • dump.jpg
    dump.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 51
en de bedoeling is

Hoi.ff een vraag wat is de bedoeling,een muziekje tijdens de hele powerpoint of voor elke dia apart
 
'k Dacht dat de vraag toch duidelijk was.
Het probleem is enkel het doorsturen via een emailprogramma (vb outlook express).
Mijn powerpointvoorstelling werkt perfect op mijn PC !!!
Ook het doorsturen van de dia's via email is geen enkel probleem. De "begeleidende" muziek op de PC
laten afspelen van de bestemmeling blijkt echter niet zo eenvoudig te zijn of toch???
 
Als jij een muziekbestandje door stuurt van bnijvoorbeeld een winamp exe en de andere pc heeft dat programma niet ( winamp dus) zal het inderdaad niet lukken.

Of hij moet het bestand wat jij stuurt opslaan, en dan met de rechter muis knop voor openen met kiezen.
Selecteer daarna het proggje waar je het mee af wilt spelen en klaar is kees.

Dit is een voorbeeld dus hé.

Als de ontvangende pc gewoon powerpoint heeft, moet het mogelijk zijn.
Anders gaat er iets niet goed.
 
Laatst bewerkt:
DEBES000,
Andere pc heeft Powerpoint!!!
De .pps voorstelling die ik gemaakt heb is 2.26MB groot
het mp3 bestand 5.21mb.
Indien beide bestanden samen zouden doorgestuurd worden zou het .pps bestand dus ongeveer 5.47 mb moeten zijn.
En hier nijpt het schoentje!!!
Ik zie enkel de 2.26mb"vertrekken".Nochtans heb ik onder Extra-Opties -Algemeen de optie "geluid koppelen aan bestanden groter dan..." verhoogd naar 6000kb, wat doe ik dan nog verkeerd?
(Ik heb een voorbeeld van zo'n .pps bestand maar weet niet waar ik dat eventueel kan posten)
Groeten,
Aquarius
 
zou het kunnen dat je gewoon geen mails van meer dan 5 Mb kunt versturen?

Mvg Sigma
 
stuur een een mp3 bestand van 2mb mee en de pps voorstelling,omdat ik denk dat sigma de spijker op de kop slaat
 
Zal dit eens proberen.
Ik vraag me echter wel af hoe men er dan wel in slaagt om een .ppsvoorstelling te maken mét muziek en een 10-tal dia's. Het uiteindelijke resultaat is dan slechts
tussen de 2 à 3MB groot!
 
Benny,
Ben door deze links weer wat wijzer geworden.
Heb ondertussen ook gevonden dat bij de voorbeelden die ik reeds heb ontvangen het geluid(muziek)NIET in te voegen is maar dat dit wél moet gebeuren onder Diaovergang-Geluid-Ander geluid.
Enkel op die wijze slaag je erin om de muziek via email mee te sturen! Op die wijze zie je dus als ontvanger enkel een .pps bestand als bijlage die je dan gewoon kunt openen.
Nog één probleem: een Wav-bestand is direct groot.
Kan ik van een liedje van bv. 3.40min 1 min. opnemen en als .wav opslaan? Kan ik dit eventueel nog comprimeren? Heeft iemand hier een klare uitleg voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Aquarius
 
Hello,
Heeft dan niemand ervaring met het doorsturen van een .pps bestand MET geluid???
Aquarius
 
Talloze tips en problemen vind je hier.

Let goed op het verschillen tussen "linken" van geluidsbestanden en het "em-bedden" (insluiten) van geluidsbestanden.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan