Beelden bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokkens

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
308
Goedemiddag,

Ik heb een DV digitale videocamera van JVC met TV out.
Geen TV in.
vraag:
Hoe kan ik de beelden inladen en bewerken in de computer, wat voor software heb je daar voor nodig, liefst eenvoudig en in het nederlands. Als de beelden bewerkt zijn wil ik ze a)Kunnen branden voor in de toekomst een DVD speler b)Opnemen op een VHS-videoband

Mijn computer heeft alleen USB ingangen!

BVD Willem J.
 
Om digitaal op te nemen moet je toch minimaal een Firewire aansluiting hebben. Dit is een los kaartje wat je in een PCI-slot kunt steken. Vaak wordt hierbij een kabel meegeleverd. Daarna moet je op de PC software hebben om de beelden op te nemen en te bewerken.
Ik zelf gebruik Pinnacle Studio 8 naar alle tevredenheid.
Programma is in het nederlands en simpel van opzet
Succes
Louis
 
Inwortel, bedankt voor je reactie!
Wat voor type firewirekaart? Kunnen deze kaarten ook weer rechtstreeks naar een videorecorder?
De kabel tussen de kaart en de camera, past die op een JVC camera, het is zo'n klein stekkertje van 7/6x3mm.
 
Volgens mij is er maar 1 soort Firewire. Deze heeft aan de PC kant een brede platte stekker, en aan de camera kant een smalle. Voor zover ik weet bestaat er geen firewire verbinding tussen een video-recorder en de PC.
Hiervoor heb je een analoge verbinding voor nodig.
De meeste moderne videokaarten hebben zo'n uitgang.
Ik weet dat Pinnacle ook een analoge kaart verkoopt. Hierbij krijg je dan hun programma Studio om video te bewerken gratis erbij.
Realiseer je wel dat je computer behoorlijk krachtig moet zijn met minimaal een Pentium III, 1 GHZ en liefst 512MB geheugen, Ander duurt het bewerken wel heeeel erg lang. Je kunt ook op Internet kijken of je DV-uitgang van je camera is te patchen waardoor je uitgang ook als ingang gebruikt kan worden.
Dan kun je de bewerkte film terugschrijven naar je camera. Voordeel hiervan is zeer goede kwaliteit
 
Perfect, bedankt.
Vraagje over het patchen:
Hoe gaat dat en geldt dat ook voor de JVC GR-DVL355!
Waar kan ik daarover iets vinden?
Nogmaals bedankt voor je informatie.

Willem Jan
 
bespaar de moeite..... ook de camera dient zo'n patch aan te kunnen....
zie je manual
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan