Jpg'tje groter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hoi allemaal !!

Ik heb een jpg foto en deze wil ik groter maken (meer kb's) hoe kan ik dit het makkelijkst doen, zonder de hele foto te veranderen ??

Ik moet namelijk om foto's op internet te zetten (pixum), foto's van min 50kb hebben, en ze zijn maar 48...
 
moete ze jpg blijve of kunne ze ook bmp worde (die is zoals je weet groter)
anders zou ik geen oplossig wete denk ik
 
Nee, moet jpg blijven, maar ik heb al een (redelijke) oplossing gevonden: klik met de rechtermuisknop op het jpg'tje, dan eigenschappen, dan tabblad samenvattingen en dan bij opmerkingen een hele hoop intypen, is je bestandje zo van 48 naar 58 kb. ;)
 
the_dannyboy

Dacht probeer het ook ff maar zie toch echt geen opmerking staan?????
 
Open microsoft photo editor.
Open het plaatje; ga naar- afbeelding- formaat -wijzigen. en maak de foto op de gewenste grootte.
 
Anni, ik wil m'n foto graag groter maken (meer kb's) zonder het formaat te hoeven wijzigen...

En Sjoerd, bij mij ziet het er zo uit, als ik op eigenschappen klik en dan op het tabblad samenvatting:
Opmerkingen.JPG


Misschien heb je een andere windows, en ligt het daaraan (ik heb xp).
 
Hoi,

Hou er wel rekening mee dat een foto 'groter' maken alleen maar betekent pixels toevoegen, de kwaliteit wordt er uiteindelijk alleen maar slechter van.

Sterkte
 
Op de manier wat Danny zelf verzonne heeft is er geen sprake van kwaliteitsverlies dus dat is de goede oplossing
 
Klopt ik werk met ME.
Als ik het doe dan doe ik het altijd met paint en dan in/uitzoomen.

groeten sjoerd
 
Ik begrijp eigenlijk niet waarom het formaat gelijk moet blijven en het bestand groter moet worden.
Normaal gebruik je voor internetgapina's een resolutie van 72 pixels/inch met een JPG In RGB kleuren (want dat is je beeldscherm ook)
Normaal gesproken doe ik dit in photoshop. Hierin kun je aangeven hoe groot je foto moet worden en wat de pixeldichtheid moet zijn.
 
Geplaatst door Anni
Ik begrijp eigenlijk niet waarom het formaat gelijk moet blijven en het bestand groter moet worden.
Normaal gebruik je voor internetgapina's een resolutie van 72 pixels/inch met een JPG In RGB kleuren (want dat is je beeldscherm ook)
Normaal gesproken doe ik dit in photoshop. Hierin kun je aangeven hoe groot je foto moet worden en wat de pixeldichtheid moet zijn.

Dan zal ik dat ff toelichten: Bij Pixum wil ik mijn foto's laten afdrukken, maar zij kunnen alleen foto's van min 50 kb aan. En aangezien al mijn foto's mooi 640x480 zijn, wil ik dit zo houden, dan worden ze namelijk (volgens mij) mooier afgedrukt.
 
En aangezien al mijn foto's mooi 640x480 zijn, wil ik dit zo houden, dan worden ze namelijk (volgens mij) mooier afgedrukt.

Je wil je foto's op fotopapier laten afdrukken?
Drukwerk vraagt een grotere pixeldichtheid dan een beeldscherm.
Op je beeldscherm heb je 72 dpi nodig. Voor drukwerk heb je 300 dpi nodig (als je het formaat 100% wil afdrukken)
Wil je dus een beetje kwaliteit in je foto's ga dan naar iemand die een programma heeft om de foto's van de juiste pixels te voorzien. (b.v. photoshop)
Een standaard maat voor foto's is b.v. 10x15 of 13x18. Voer in het programma bij formaat wijzigen deze afmetingen in en zorg dat je dpi van de foto 300 is. Dan krijg je het beste resultaat.
 
Ik had het niet helemaal goed begrepen omdat je zei afdrukken. Maar je wilt gewooon met een foto het hele beeldscherm vullen en hiervoor gebruik je pixum (ik ken het programma trouwens niet)
Nou ja, ik pas mijn vorige reactie niet aan is altijd wel handig om te weten.

Anni
 
ik vind m wel leuk verzonnen :D zo leer je nog eens wat gewoon simpelweg bij opmerkingen wat invullen wel slim hoor :D die moet ik maar eens onthouden heb ik ook wel eens gehad namelijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan