Home cinema system advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
9.809
Ik denk er over om een Home cinema system te kopen. Maar de kreten die je dan om de oren vliegen zeggen mij niet zoveel. Dus zou ik graag van jullie horen waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n systeem. Er zijn er 2 die mij wel interessant lijken.
Home cinema 1
Home cinema 2
 
Als je voor een goede hcs wil gaan, kijk dan ook even naar de volgende link
http://www.yamaha-hifi.com/
Dan zie je of de hcs die ik bedoel, ander ga je via Cinama station -> dvd receiver system -> en de DVX-S80 (prijs 999,- excl 3,- verwijderingsbijdrage)

Pracht systeem, en goede kwaliteit.

En waar je op moet letten, ga naar een dealer (geen BCC, mediamarkt, Modern etc) maar naar die kleine winkeltjes. In Amsterdam bijv op de Clerqstraat (is dichtsbijzijnde dat ik weet vanuit Zaandam) Zwolsman.
Dit zijn bedrijven waar mensen met hart voor de zaak werken.

Suc6
 
Het grote nadeel van deze dingen en ze dus voor mij totaal onintressant maakt is dat die dingen geen volume leveren. Dan bedoel ik niet kwa hardheid.
De kleine speakers hebben slechts hoge en mid hoge tonen en geen bass of subblaag. Dit komt uit 1 centraal basboxje......Hier door vind ik niet dat je een mooi geluid produceert.

Goed das mijn mening...

Ik doe het thuis met een gewone versterker met 2 4weg speakers en er komt een mooi bakkie geluid.
beter dan al die home cinema systeempjes.
En veel goedkoper.....
 
De kleine speakers hebben slechts hoge en mid hoge tonen en geen bass of subblaag. Dit komt uit 1 centraal basboxje
Zo slecht zullen die cinema systems toch ook weer niet zijn denk ik. En dan bedoel ik mn. voor een gemiddeld "oor" zal er toch wel een goed geluid uit komen.
 
Volgens mij is dit dus toch wel het geval, daarom word er zo'n ernorme bassbox bijgeleverd. Het nadeel daarvan is dat het geluid van 1 plek komt ergens in de kamer. Dit hoor je echt.

Als je gaat luisteren in een winkel zet die basbox is uit.............brrrrrrrr wat een kil geluid zit er in..

Ben zelf altijd erg kritisch geweest wat geluid betreft heb ook in het verleden aan geluids techniek gedaan en mede daarom raad ik die cinema setjes echt af.

Neem als voorbeeld de bioscoop die hebben ook surround en dolby en al die meuk. Maar dit zit altijd in 1 kast hoog mid en laag....
Het effect wat ze met die home cinema setjes neer willen zetten komt no where near het echt cinema effect.
Vooral dus omdat het de kasten simpel weg te klein zijn.

En geloof me met een goede speaker set weet je echt een leuk thuis bioscoopje te creeren. Tja wel zonder surround. maar daaar kan ik mee leven....


over smaak valt niet te twisten....;)

Zorg als je gaat kijken dat je bij zaken komt waar ze geluids ruimtes hebben. Zoals al eerder gezegt dus niet bij modern etc.

De link van Ossie is ook aardig maar toch weer een centrale bassbox..........Al zijn de speakerkasten wel wat groter.....
 
Laatst bewerkt:
Ook bij mij gaat het geluid via mijn versterker en dan naar twee B&W speakers. Als ik de boel vergelijk met mijn buurman hou ook ik het op mijn gebeuren. Veel warmer en voller geluid die met die kleine speakertjes gewoon niet benaderd. Maar ook hier geldt....het is mijn mening:)
 
Mijn set bestaat nu uit een onkyo a-ds650 versterker

2 infinity hoofdluidsprekers RMS 200 Watt p.s
1 infinity centerspeaker RMS 150 Watt
2 infinity achterspeakers RMS 100 Watt p.s
1 JBL subwoofer 400 Watt 15 inch

en geloof me, dit gaat knalhard, en als ik de sub uitzet trilt de bank niet meer mee, dus vervalt de fun
 
Bedankt ben toch weer wat wijzer geworden. :thumb:
 
Laat je het nog wel even weten wat het geworden is!?



veel plezier met het uitzoeken........
 
Uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch nog een keuze kunnen maken, en weldeze
 
Gefeliciteerd , en veel kijk en luisterplezier er mee.

Groeten Oossie
 
@Huijb bevalt ie goed? Kennis van mij wil namelijk dezelfde aanschaffen

Groeten Oossie
 
Ja hoor bevalt prima. Ben er erg tevreden over.
 
Zal het doorgeven, bedankt :thumb:

Groeten Oossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan