groot probleem bij delen internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
408
Enkele dagen geleden kreeg ik een grotere bureau en ik koppelde alles af om het daarna terug proper te installeren.Nu zijn mij 3pc gekoppeld aan elkaar met een router, die ook men internetverbinding(kabel:telenet) deelt.Vorige keer heb ik ook heel wat moeite moete doen om het netwerk in orde te krijgen maar het is dan uiteindelijk toch geluk door één netwerk kaart in een andere sleuf te steken.
Maar nu heb ik dus terug hetzelfde probleem.Als ik de 3pc op de router aansluit, dan kan ik wel files enzo delen met andere pc maar het internet werkt op geen één van de 3.Ik kan ook onmogelijk mijn router configureren, als ik http://192.168.2.1 ingeef dan graak ik nooit op de inlog pagina.Alle instellingen staan nochtans juist.Wie weet raad???

Alvast bedankt
 
Als dit het ip adres is van je modem , dan ziet hij hem wel.
Door alleen de kabels los te maken kunnen de instellingen van het modem niet veranderd zijn.
Ik vermoed dat het de uitgaande kabel van je modem/router is naar je buiten lijn , kontroleer of leen bij een ander een kabel om het uit te uitproberen
 
ik heb een soortgelijk probleem gehad met een router.
hij kwam nieuw uit doos en ik kon keurig in het inlog scherm komen, alleen een tweede keer lukte het niet meer.
mischien was ik te ongeduldig want na echt een lange tijd kwam ik er wel in.
router mee naar huis genomen op mijn eigen pc, meteen verbinding, tweede keer inloggen lukte weer niet meteen, weer na lange tijd.

probeer te zorgen dat je de range van de dhcp zo insteld dat hij nooit een nummer afgeeft aan je pc die ook toevallig het nummer van je router is.

je hebt 192.168.2.1, laat hem dan beginnen op 192.168.2.10, als dit mogelijk is bij je router.


groeten

bert
 
wat bedoel je met "probeer te zorgen dat je de range van de dhcp zo insteld dat hij nooit een nummer afgeeft aan je pc die ook toevallig het nummer van je router is. "?
Kan je het ff anders uitlegge en zegge hoe ik dat precies doe?

thanks!!
 
wat ik bedoel is het volgende,
je router geeft met dchp autmatisch een ip af,

nou dan dat wel een het nummer zijn waarmee je ook inlogt dus 192.168.2.1.

als je nu in ie5 het getal 192.168.2.1 intikt, kan hij vanslag raken want er reageren twee dingen op dit getal,a je router b: je pc.

kijk of er een optie in je menu is waar je het beriek van je dhcp kunt instellen. dus van 192.168.2.1 tot 192.138.2.255.

als je dat kunt laat hem dan wat hoger beginnen, dan kan hij nooit zijn eigen nummer aanmaken.

dit hoeft niet je probleem te zijn hoor, maar het is weer 1 foutje minder.
 
mijn 1ste pc heeft ip:192.168.2.3
2de pc heeft ip:192.168.2.25
3de pc heeft ip:192.168.2.6

en standard gateway is 192.168.2.1...
dat lijkt me allemaal precies wel in orde, niet?
Ik kan pingen, bestanden delen maar internet delen gaat niet...nochtans aan men internet verbinding zelf ligt het niet.en zoals ik al eerder heb gezegd...ik kan via 192.168.2.1 niet in men router (in het boekje staat dat het wel moet lukken en vorige keer lukte het inderdaad wel)ik heb enkel alles uit het stopcontact getrokken en losgekoppeld en daarna terug aangesloten en de router gereset(want ik wist het paswoord niet meer om in te loggen :-s)

Wie weet raad...pls!!!!
 
klinkt raar, maar het is het proberen waard,

neem je router mee naar een vriend, kennis of een vergelijkbaar persoon.

plant daar je router aan de pc, grote kans dat je met de standaard ip er in komt. stel al je instellingen in die je moet doen.

neem hem mee naar huis en probeer of het werkt.

verklaren kan ik het niet, maar ik had ook iedere keer dat ik met een andere pc 1 keer kon inloggen en daarna niet meer.
heb hem ook toen meegenomen naar mijn netwerk en kon er 1 keer inkomen, daarna duurde het wel idioot lang voordat ik er een tweede keer inkon.

probeer het eens, ik hoor het graag

bert
 
ik ben naar een vriend geweest, heb daar de router aangesloten...maar daar had ik juist hetzelfde probleem...het is dus nog steeds niet opgelost :-(
PLSS help! :)
 
klinkt heel stom maar weet je zeker dat je alle kabels hebt aangesloten. het klinkt net alsof je op de router 2 kabels per ongeluk verwisseld hebt.
 
Waarschijnlijk heb je nu Fixed IP's en kun je je router alleen benaderen als deze dynamisch zouden zijn. Haal je TCP/IP protocol eens leeg, reboot en kijk dan of je de router kunt benaderen.

Wat ook een mogelijkheid is is dat je bijvoorbeeld niet de DNS server van je provider hebt gevuld. Dan kom je dus ook het internet niet op.

Lukt het bovenstaande niet dan heb ik hieronder nog wat vragen:

Post al Instellingen van je IP/TCP protocol van alle PC's. Geef ook het merk en type van de betreffende router eens.
heb je de router al helemaal gereset? Wat is de IP adrespool? Heb je op 1 van de PC's wel internet? iedere PC krijgt toch zijn eigen uitgang via de router of zit je netwerk anders in elkaar? Zit er ergens nog een hub of een switch? Kunnen alle PC's bstanden delen via dezelfde router?

Vooralsnog krijg ik het idee dat het in je TCP/IP protocol ligt.

Grtz,
JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan