advies draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Berichten
2
Ben voornemens om draadloos netwerk op te zetten tussen 2 PC 's (PIII 12 Mhz OS XP en PII 233 Mhz ME)in een woonbuurt(afstand ong 17 mtr). PC met XP heeft kabelaansluiting van UPC. Wat heb ik nodig. Is verbinding via Bluetooth mogelijk??
 
bluetooth kan niet. Maximaal 10 meter. Je zal een wireless LAN op moeten zetten met een accesspoint en natuurlijk wireless netwerkkaarten. Dan werkt het wel. Denk er trouwens wel om welk type je neemt er is langzaam en snel wireless hardware te koop. Het sneller is voor jou ook geschikt (valt nog binnen maximum van 50 meter dacht ik). Kan zo ff niet op de namen komen.
 
inderdaad bluetooth kan niet, maar als ik jouw was zou ik ook geen draadloos lan nemen bij ons werkte het totaal niet

mvgr,

Gerben
 
Wat werkt er niet dan? Ben me namelijk ook aan het verdiepen in draadloos Lan + ADSL voor thuis.
 
Op school hebben we een draadloos netwerk aangelegd met Linksys materiaal:
De afstand tussen werkstation en access point is bij 25 meter nog steed goed werkzaam

Hiervoor hadden we van 3Com Dit was ronduit #@$#@#@@# (ik mag niet schelden).
Met in totaal 3 access points hebben we nu bereik in het hele pand.
 
Geplaatst door haakmeer
Op school hebben we een draadloos netwerk aangelegd met Linksys materiaal:
De afstand tussen werkstation en access point is bij 25 meter nog steed goed werkzaam

Van welk Accesspoint maak jij gebruik van Linksys. Ik wil er namelijk ook een gaan aanschaffen maar ik heb gehoord dat de 54Mbps nog niet hellemaal naar behoren werken en de ontvangst daarmee een stuk minder is.
Wat zijn jouw ervaringen ?
 
als Access Point hebben we 9zo uit het hoofd) de WAP 54A

In de werkstations de WMP 11

Het werk vrij goed, wel eerst problemen gehad met het afstemmen van de verschillende access points.

Loopt nu als een trein.
 
Ok das fijn te horen :p
Ik zit er namelijk over na te denken om de BEFSR 41 V2 van linksys aan te schaffen. Omdat me draadloze netwerk er ook nog aan moet hangen leek me dit een hele mooie oplossing.
Heb denet verschillende revieuws gelezen en het lijkt me wel wat :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan