GeForce 4 MX 440 (tv-out probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snookie

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
123
Hallo daar,
Heb de zoekfunctie gebruikt maar er is geen juist antwoord voor het volgend probleem:

Heb PC AMD 2000 met XP pro.
Heb MSI GEFORCE 4 MX 440 waarop duidelijk een s-video in en uit mogelijkheid aanwezig is
Nu wil ik toch eens proberen om het beeld te laten zien op het tv-scherm. Met een s-videokabel en een scart voorzien van video in/out wilt het me niet lukken om een beeld te krijgen, tv is volledig ok, uitgetest met videocamera!
Als ik in mijn instellingen ga neuzen zie ik dat er enkele instellingen om het uitvoerapp. te selecteren en andere nodige voor TV op disabled staat, dus ik kan de radiobuttons of andere niet selecteren laat staan wijzigen. Heb via via gehoord dat eventueel de dvd-player (in mijn geval Inter Video Win DVD4) de oorzaak zou kunnen zijn. Nu staat er ergens ook dat de type tv-encoder op NV17 intern (mv) staat, ik denk dat dit niet juist is maar weet niet hoe dit te wijzigen. Het jammerlijke is dat ik deze kaart als bulk gekocht heb, doe dit nooit!! geen drivers of geen handleiding brengt laters moeilijkheden mee.
Heb geprobeerd om de laatste drivers te installeren, maar alles wat tv-out is staat nog steeds diabled. Heeft er iemand dergelijke problemen reeds gehad en daar een sluitend antwoord op.
Alvast dank voor dit lange bericht te lezen.
Dank bij voorbaat.

GeForce 4 MX 440
Bios 4.17.00.24.57
64MB
Type TV encoder NV17 intern(MV)
 
De drivers voor Geforce op www.tvtool.info zijn er, uitgezonderd voor GeForce NV17.

Begin al te denken dat ik een videokaart heb van een speciale serie :-(

Alvast bedankt voor de moeite...
 
Na een lange zoektocht op het internet ontdekt dat dit de genoemde kaart inderdaad een light versie is.

Dan uiteindelijk een site gevonden waar de juiste drivers te downloaden zijn.

NVIDEA

Na installeren van deze drivers alles volgens wens.

Hopelijk kan deze link de oplossing zijn voor iemand met dezelfde problemen.

Greetz,
Snookie
 
Snookie,,

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Hetzelfde systeem met ook dezelfde videokaart (met ook het "NV17" verhaal).

Ook ik krijg de TV-out niet aan de praat. Het enigste wat ik op de TV zie is het bureaublad. Nu keek ik op de door jou aangegeven site maar vraag me af welke driver jij precies hebt binnengehaald.

Wil jij mij dit eens doorgeven??

Alvast bedankt.

Tom.
 
Als ik mij nog goed herinner moet je in de lijsten naar het type zoeken. Hetzelfde bestand is goed voor meerdere kaarten.
Wel moet je er voor zorgen dat na installatie je bij eigenschappen van het bureaublad in het tabgedeelte instellingen "het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor " aanvinkt, waarbij je eerst in de tekening je tweede monitor.tv aangeklikt hebt.

(43.00_win2kxp: ben niet 100% zeker dat dit het bestand is!)

Succes en laat het weten als het opgelost is he :thumb:

greetz,
Snookie.
 
Snookie,

Ik ben links en rechts aan het zoeken geweest en vond (ik geloof op het forum van tweakers.net) de tip om de oudere driver 40.72 te installeren. Maar eens gedaan en wat denk je, het werkt!!

Mede door jou bericht ben ik gaan zoeken en is alles thans OK,

Zeer veel dank!!

Tom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan