Foutmelding bij bestanden plaatsen op Herschrijfbare cd's (CD_RW'S)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Labradorreke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Berichten
102
Voor ik cd-rw's in gebruik neem, formatteer ik ze eerst met Direct-cd. Nu zijn er een aantal cd-rw's waar ik niets kan opschrijven. Wanneer ik een bestand wil verplaatsen naar die cd-rw dan krijg ik volgende foutmelding:
Kan (naam bestand) niet kopiëren:
De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.
Wie kan me zeggen wat er mis is?
Is die cd niet goed geformatteerd dan? Wanneer ik echter opnieuw formatteer dan krijg ik steeds dezelfde foutmelding. Ik heb het niet met al mijn cd-rw's maar wanneer je van de 10 er maar 6 kunt beschrijven... dat is ook niet de bedoeling hé. Wie kan me raad geven??? Alvast bedankt!!!
 
Hoi!

Ik had ongeveer hetzelfde probleem (denk ik..)
en Sjunnie heeft dat voor me opgelost, je moet maar eens lezen hieronder. En anders moet je maar eens gaan kijken naar mijn vraag bij Hardware/cd-recorders/raadsel

Groetjes! :)

Dit was de tekst van sjunnie:

Als je de cd-rw's formateert, maak je een bestandsformaat aan op de schijf waarmee ook een TOC .(table of contents/inhoudsopgave)
Dan is de schijf dus niet meer leeg, sterker nog: je brandersoftware ziet de schijf als ware deze beschreven.
Dat is dus precies de foutmelding die je krijgt:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.
--------------------------------------------------------------------------------


Het bestandsformaat wat je aanmaakt neemt al ongeveer 100mb aan ruimte in beslag, en 550 mb blijft er over om met directcd te beschrijven; let wel: dat is dus in het udf formaat, dat wil zeggen dat je deze ruimte wel met directcd kan beschrijven, maar niet met je gewone software.
Als je de cd-rw nu gaat wissen, verwijder je dat bestandsformaat waarna de schijf weer helemaal leeg is.
 
Hartelijk dank voor je berichtje. Wel ik heb het uitgeprobeerd. Ik heb de cd gewist maar toch moet ik die toch terug formatteren vooraleer ik er iets kan opschrijven. Anders krijg ik dezelfde foutmelding. Wellicht is er iets fouts gegaan tijdens het eerste formateringsproces. Want als ik de cd terug formatteer na het wissen dan lukt het wel. Het probleem is dus inderdaad voor me opgelost. Blijft de vraag waarom ik er niets kan opzetten als ik niet formatteer. :-S
 
tja.... sommige dingen zullen steeds een raadsel blijven hé

;-) groetjes! ;-)

Raadsel
 
Ik heb dit probleem ook regelmatig maar heb er inmiddels een work-around voor.

Het probleem zit hem in de DirectCD UDF applicatie; die raakt hier of daar de draad kwijt. Wanneer DirectCD twijfelt aan de integriteit van een plaat zal hij hem als read-only beschouwen en schrijven verhinderen met de jouw bekende foutmelding tot gevolg.

Ik eject de plaat gewoon een keer waarna DirectCD wel weer lekker in zijn vel zit en waarna ik gewoon weer kan branden.

Ik ben het met me eens dat dit wel een omslachtige methode is maar heb gemerkt dat het de werkelijke data integriteit niet schaadt en zolang als het werkt.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan