xp-comp naar laptop98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henio

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Berichten
21
Hoi aan alle hulp,
Ik wil de grote pc in win XP koppelen met netw.kaart en n crosskabel 8p naar de laptop win98 pcmia kaartje netwerkkaart, ik heb all het programa analogx proxy enz
geprobeerd, de kaarten zijn goed geinstaleerd en op elke pc zelf kan ik ook n netwerk zien, maar de ene pc kan de andere niet zien ??? wat is now nog fout ingesteld ip adres of zo iets op welke internet site kan ik de instellingen vinden welke programma s moeten op de pc staan (protocolen adapter s clienten ).
iemand iedeen graag.
 
Heb je al wel schijven gedeeld?

In windows 98 moet je geloof ik ook nog apart vermelden dat je printers en bestanden wilt delen.
 
Hoi, ik heb al op twee pc s gedeelde mappen en al helpmij info afgedrukt in ingesteld en kom nog niet verder ze leggen wel de lan verbinding maar niet naar elkaar toe, tje now weet ik het ff niet meer is de pcmia
kaart van de laptop deff. kan ik dit makkelijk testen???
of maar een HUB of router kopen en het werkt dan wel
vanzelf ,?? groet.
 
Het enige wat ik zo kan bedenken is de werkgroep, is deze op beide computers hetzelfde?

Vermeld hier anders hier even de instellingen zoals je ze nu hebt staan (eigenschappen van tcp/ip protocol).
 
Hoi,
ik heb al een zeer goede beschrijving van helpmij nl
gevonden en zo ingesteld zelfs op dezelfde systeems
w98 naar w98 geprobeerd maar nog niets .
-de computernaam moet verschillen
-de werkgroepen moeten het zelfde zijn
-subnetmasker voor beide pc 255.255.255.0
-ip adres 192.168.0.10 en eind nr volgende pc bijv 20
-cross-overkabel gebruikt netwerkkaart naar netwerkkaart
tja nu even niet ik hou het er op dat het laptopkaartje
deff. is en moet eerst getest worden, (ik heb nog altijd n dubble piep bij het opstarten van de laptop als de kaart er in zit dus iets klopt niet denk ik zo )
gegroet van henio.
 
Tja ik ben er nog niet helamaal uit het laptopkaartje
maar teruggestuurd ter controle , ik ga vogende week maar eens probeeren tussen twee grote pc s n link te
maken met de netwekaarten.
groet.
 
Yes Yes ik heb it

Hoi,
mijn vraag is opgelost, en dan toch nog dan zij de HELPMIJ site de instellingen over een netwerk van pc naar pc kloppen het werkt nu de verbinding w98 naar w98 de rest moet ik nog testen it zal toch wel lukken
denk ik zo .
als hulp voor anderen als de pc s wel het netwerk zien
maar niet de andere pc, dan op netwerkomgeving klikken .
groet henio.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan