Mix opnemen op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
268
Ik hoop dat ik hier juist zit met mijn vraag...
Ik zou graag een mix willen opnemen (met vinyls) op mijn computer om deze dan op cd te branden. Welk programma is hier geschikt voor? Het moet zeker 192 kbps ondersteunen en moet ook de mix kunnen opdelen in verschillende tracks, zodat de mix niet als 1 track op cd komt...

Groetjes
 
Ik vind goldwave wel een goed programma.

je kunt al op weg met de share ware.

neemt ook goed op! en je kunt de muziek er ook wel goed mee editten.

oa div flangers filters decays etc allemaal inbegrepen.

goed proggie.





http://www.goldwave.com/gwave426.exe
 
Cooledit kan ik erg aanraden. By the way, in de laatste Computer Totaal staat een artikel voor het overzetten van vinyl naar cd.

Het is trouwens meestal wel nodig om een zogeheten pre-amp tussen je turntable en geluidskaart te zetten, omdat de meeste turntables een te zwak signaal uitzenden. Je kan ook je stereotoren gebruiken natuurlijk.
 
Ik denk dat linto wel een beetje dj is.

en een mix opneemt met een mengpaneel

(kanaal versterker inbegrepen)

maar wat is een pre-amp?

een stukje hardware?
 
Die pre-amp is geen probleem en ik neem idd de mix op met een mengpaneel. De mix opdelen in tracks, is dat mogelijk met één van boven beschreven progjes? Of kan dat ook via Nero (V 5.5.10.7)?
 
Geplaatst door gast-ict
maar wat is een pre-amp?

een stukje hardware?

een pre-amp is een soort van kanaalversterker die het signaal, dat doorgestuurd wordt naar de pc, versterkt. Kan ook een gewone versterker zijn
 
Geplaatst door gast-ict

maar wat is een pre-amp?

een stukje hardware?

Dat is een:
Pre Amplifier oftewel een voorversterker, die het signaal de juiste impedantie of sterkte geeft alvorens een universele versterker in te duiken. Het signaal van een een ouderwetse pick-up naald heeft een hoge uitgangsimpedantie en is nogal gevoelig.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat Nero ook muziekbestandjes in losse stukjes kan hakken, maar pin me er niet op vast. Als ik mixjes overzet hak ik ze gewoon met Cooledit in stukjes omdat ik Cooledit door en door ken en dus is dat zo gepiept. Voordeel is ook dat je met Cooledit ook nog per track andere filters kan toepassen, met Nero kan dit ook, maar die Nerofilters zijn een stuk simpeler.

Ook kan je met Cooledit zelf weer gaan mixen, dit doe ik ook vaak door losse tracks weer aan elkaar te mixen met beatjes en vervolgens weer in stukjes op cd te mikken. Dit zou ik natuurlijk ook met m'n turntable kunnen doen maar dat kost veel meer tijd en dan moet ik die platen weer zoeken enz.
 
Ik heb Cool Edit Pro V2.0 er nu opstaan (geregistreerd, dus full-version) Als ik een mix aan het opnemen ben, dan hoor ik niets via mijn boksen. Ik kan wel nadien beluisteren hetgeen ik opgenomen heb, maar ik hoor niets tijdens het opnemen zelf. Ik kan niet direct de juiste instelling vinden. Kan iemand mij ff helpen?
 
Dus als je afspeelt zonder dat je tegelijk opneemt komt er wel geluid uit je boxen en als je opneemt niet? Dan heb je een bijster goedkope/oude geluidskaart denk ik.
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Dus als je afspeelt zonder dat je tegelijk opneemt komt er wel geluid uit je boxen en als je opneemt niet? Dan heb je een bijster goedkope/oude geluidskaart denk ik.

onboard sound ;)
ff ander geluidkaartje installen dus :)
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Dus als je afspeelt zonder dat je tegelijk opneemt komt er wel geluid uit je boxen en als je opneemt niet? Dan heb je een bijster goedkope/oude geluidskaart denk ik.

de kaart is niet full duplex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan