mp3 cd brandproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
353
Hallo,
Pas geprobeerd een mp3 cd'tje te branden, met een compilatie van nummers van mijn cd collectie.
Ik kwam de volgende problemen tegen:
* sommige nummers werden wel opgenomen maar na afluisteren bleek dar er geen geluid was, alleen maar een aantal minuten stilte;
* het branden met easy cd creator wilde niet, omdat de cdrecorder al een 'direct cd kernel' heeft;

Ook vraag ik me af hoe je een mp3 album maakt. Nu moet ik me gek drukken op de search knop van mijn portable cdspeler, terwijl er ook een knop 'mp3 album'op zit.
De 'help' functies van de brandprogramma's brachten geen uitkomst.

Kan iemand mij helpen?
Ik gebruik WinXP, ECD platinum 5.0 en MusicMatch jukebox 7.

JanWillem
 
ECS 5.0 heeft problemen met XP. Update eens naar versie 5.1.
 
Natuurlijk heb ik al een soort patch (migrate.dll) voor ecd geinstalleerd, anders zou het helemaal niet werken op xp. Is v. 5.1 nou weer een nieuwere upgrade? Ik geloof dat ik deze wel gezien heb op de site van roxio, maar het bestand is erg groot, ik geloof zo'n 30 mb. Met mijn 56k betekent dat 2 uur internette met vele betaalde tikken. Kan ik op een andere manier aan deze upgrade komen?

JanWillem
 
Van iemand overnemen bij jou in de buurt die ook ECDC heeft. Voor de rest heeft alles met downloaden te maken.
Als je trouwens met MP3 aan de gang gaat kun je maar beter op ADSL overstappen ;) anders betaal je met 56k meer aan telefoontikken dan de cd kost.

Mp3 albums maak je door al in je verkenner netjes te werken.

Music
Music/Marco Borsato
Music/Marco Borsato/Onderweg

Onderweg sleep je dan in het vak voor het branden.
Op je cd heb je dan 5 of meer mappen en zo kun je overstappen als je die mogelijkheid hebt.
Nog beter is bepaalde software die de tags leest en een keurig menu in elkaar flast.

Wat die geluidloze muziek betreft dat komt voor.
Ook kun je Pietje downloaden en Jantje krijgen. Er zitten gewoon grapjassen op het net.
Je kunt alles beter eerst even door wat testen halen.
Altijd even kort laten afspelen. Voorkom je tikken en 3 min. stilte.

Zoek even op Elisa en WinLame. Daar heb ik wat linken gegeven van testprogrammaatje.

als ik niet meer antwoord.........sorry............op het moment komt er geen post door
 
Mp3tjes downloaden doe ik nauwelijks, ik neem mijn cd's op via de pc en maak er mp3's van. Bij het opnemen is het dus enkele keren gebeurd dat er niks is opgenomen behalve stilte.
Downloaden via kabel is volgens welingelichte bronnen sneller dan adsl.
Zoveel submappen..., dan ben ik nog weer aan het skippen op mijn cd/mp3 speler die niks met tags te maken wil hebben.
Dus gewoon themamappen, bv Dance, Heavy, Pop etc.
De naam van de map is niet belangrijk, het gaat me om het makkelijk kunnen zoeken van muziek (map 1 is Linkin Park, map 2 is nine inch nails etc. Zo sla je duss met 1 druk op de knop meerdere nummers over naar de volgende map.
Weet je wat, ik ga het maar gewoon proberen; een data cd met mp3 mappen. Vreemd dat hierover geen duidelijkheid is. Noch hier, noch in de Help functies.
I'll be back with results.
__JanWillem__
 
Onderweg sleep je dan in het vak voor het branden. Je hebt hier nu toch duidelijkheid over? Helemaal niet skippen. Je sleept alleen de map met de naam weet ik veel naar je brander. Dan heb je uiteindelijk 5 tot zoveel mappen op je cd. Weinig te skippen hoor.
Je doet het gewoon en het werkt. Wat ik wel heeeel vreemd vind is die nummers die je niet hoort. Nog nooit met eigen c.d.'s meegemaakt. Wel op het net.

En wat snelheid ADSL - Kabel betreft zou ik me nog maar eens goed voor laten lichten. Je hebt light, comfort en nog een hogere snelheid.
Als jij na 7 uur en in het weekend lekker traag wordt me je kabel hebben ADSLlers nergens last van :cool:
Hoe meer op de kabel hoe erger het wordt. Ik heb kabel gehad dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
 
Met dat skippen bedoel ik de knop 'SKIP MP3 ALBUM' die op m'n cd/mp3 speler zit.
En ja het is gelukt. Nu brand ik niet meer met de optie mp3 cd, maar met optie data cd.
Nu kan ik mappen branden en met bovengenoemde knop de mappen kiezen. Scheelt me een hoop 'drukwerk'. H o e r a !!
TIP dus voor MusicMatch gebruikers: Als je een mp3 cd maakt, gebruik dan NIET de mp3 cd-functie, maar de data cd-functie. Als je tenminste zo'n knop op je speler hebt.
__JanWillem__

P.s.: een pc functioneert a-logisch. Daarom ben ik blij dat er een forum als deze bestaat. Er is nog een hoop te doen voor Bill G.
 
Ik wist niet eens dat je het anders dan met data kon doen :D
Blij dat het je gelukt is.
Nu nog een progje krijgen waarmee je een menu op de tv kunt lezen :cool: Lijkt me nog beter!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan