Kwaliteit (S)-VCD van DVDEO

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryEerden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
4
Haiii,

Ik heb sinds kort DVDEO Pro 2 gekocht om (S)VCD-tjes te maken van DVD-tjes.

Op zich gaat het branden en alles goed, alleen als ik de SVCD schijf in mijn DVD speler doe dan is het beeld op zich perfect, alleen zitten er veel haperingen in het geluid (en af en toe ook in het beeld)????

Terwijl als ik diezelfde SVCD dan weer in mijn computer druk dan zijn die haperingen er niet??

Weet 1 van jullie misschien hoe dit kan of hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt
 
het kan aan de snelheid van branden liggen ?

probeer volgende keer eens te branden op een kagere snelheid.
 
Ik denk eerder dat je een te hoge bitrate gebruikt hebt, niet alle dvd-spelers kunnen even hoge bitrates aan. Maar het kan ook liggen aan goedkope cd's of simpelweg slechte compabiliteit van je dvd-speler (wiens type je natuurlijk weer niet vermeld).
 
Lagere snelheid branden heb ik ook al geprobeerd, schijnt ook niet veel te hebben geholpen, helaas.

Maar ik denk ook inderdaad dat ik een te hoge bitrate heb gebruikt??
Merk van mijn DVD speler is Sony DAV-S880
 
Welke dingen kan je allemaal instellen in dat programma? Welk merk cd-r's heb je nou gebruikt?
 
Het ligt vermoedeljk niet aan jou maar aan het programma.

Een recentie van PC-active over het programma Denda DVDeo Pro 2 geeft het volgende aan:
Nadat we de opvolger van het succesvolle DVDeo in ons testsysteem stopten, kwamen we van een koude kermis thuis. Hadden we het niet goed gelezen, waren we iets vergeten? In het menu van DVDeo Pro 2 stonden twee kopieeropties: Video CD en DivX. En dvd dan? Al snel bleek dat de software weliswaar op dvd-r's kan branden, maar geen films in dvd-formaat kan opslaan. Een dvd-film kon weliswaar gekopieerd worden, maar alleen in het DivX- of (super)video-cd formaat. De tekst 'Afspelen met dvd-spelers', die we tweemaal op de doos aantreffen, blijkt alleen op video-cd's te slaan als we de kleine lettertjes volgen. Dat vinden we enigszins misleidend. Een consument gaat in de winkel meestal niet de hele verpakking doorlezen. De zin 'dvd erin, cd of dvd eruit' impliceert toch dat er van dvd naar dvd kan worden gekopieerd? Dat kan ook wel, maar dan in het video-cd- of DivX-formaat en dat lijkt ons niet zo zinvol op een dvd. Immers, zoals eerder beschreven is DivX niet compatibel met losstaande dvd-spelers en is het video-cd-formaat kwalitatief inferieur aan dvd. Denda vertelde ons dat de oorspronkelijke versie van DVDeo niet over video-cd-functionaliteiten beschikte en het dus daarom zo expliciet op de doos was gezet. Een nieuw product, DVDeo DVD dat eind maart op de markt komt, zal het één op één kopiëren van dvd's wel mogelijk maken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan