foto's trillend op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
Heb foto's gemaakt met mijn digitale camera met 3,1 miljoen pixels. De foto's vervolgens opgeslagen als TIFF bestanden. Nu heb ik ze in een show verwerkt, maar als ik ze dan via mijn dvd speler (als VCD) laat afspelen, zijn er op bijna alle foto's trillende streepjes te zien in de contouren van de foto's. Mijn buurman liet een show zien op tv met foto's (genomen met 2 miljoen pixels). En bij hem was het trillen van sommige plekjes op de foto nihil. Wie kan me dat uitleggen? En wat kan ik er aan veranderen???
thanks
 
nou het zou aan de resolutie van je videokaart instellingen kunnen liggen,kleuren van instellingen bij beeldscherm, zou ook de hz kunnen zijn van de monitor,
dat je te weinig hz hebt ingesteld, eigenschappen van het beeldscherm, dan geavanceerd, bij beeldscherm kun je de hz instellen, het ligt er wel aan hoeveel inch monitor je hebt,als je 17 inch hebt, moet 75 hz genoeg zijn. suc6
 
Je speelt de foto's niet af op een 50Hz-tv?

Check idd ook even de reply van seeburg100.
 
50 hz tv

Op mijn beeldscherm (19 inch) krijg ik perfecte niet trillende foto's... Heb op de achterkant van mijn tv gekeken en daar staat inderdaad 50 hz... Is niet zo'n bijzondere.. Wat kan ik veranderen wil het op alle soorten tv's goeie kwaliteit krijgen??? En welke instellingen horen bij de verschillende tv's??? Ik zal straks een kijken wat er op de tv beneden staat.. tv's zijn in ieder geval allemaal meer dan 5 jaar oud...
Ik hoop dat jullie me nog wat meer info kunnen geven.. Bedankt alvast zover...
 
nou vind het erg dat ik er nu niet zo veel meer van snap? op welk beeldscherm heb je nu die trillende foto,s wat is het voor een beeldscherm? hoeveel inch is deze? en op welke hz staat het beeldscherm, en welke resolutie?
 
ok.. sorry

Als ik de foto's bekijk op mijn computerbeeldscherm (19 inch) zijn de foto's perfect. Geen trillingen.

Als ik een show gemaakt heb (in ulead dvd picture 2) en deze op een cd brandt (als VCD of SVCD) dan trillen ze als ik op een dvd speler afspeel die aangesloten is via een scart kabel aan mij tv.

Dus alleen mijn tv (50 hz) trilt. Of ik de camera direct aansluit op de tv (via dat gele stekkertje) of de foto's afspeel in mijn dvd speler (aangesloten op tv) maakt niet uit. Via de tv trilt het op plekken in de foto...

duidelijker?
 
oo dat is iets anders,dan begreep ik het niet goed!
ja en dan is het toch een probleem, waar ik geen antwoord op heb, als de scart goed is aangesloten, dan zou het toch aan het beeldscherm kunnen liggen, die de resolutie van de foto,s niet helemaal aan kan, maar dit weet ik absoluut niet zeker:( dus doe ik hier verder ook geen uitspraak over! misschien iemand anders die de juiste oplossing voor je heeft! suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan