mp3 Album (livenrs zonder witje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Berichten
95
Hi

Vraagje.

Als je aparte directories aanmaakt voor je mp3's van een bepaald album, hoe zit het dan met livetracks die op de originele cd de tracks in elkaar overlopen...maar met mp3 hoor je een overgang.

Weet iemand hier een remedie voor?
 
Bij Nero kun je de pauze tussen nummers op 0 seconden zetten. Misschien is dat goed genoeg.
 
nope.

Ik geloof dat je de vraag niet begrijpt.

Ook al zet je dat op 0 sec in Nero, dan geloof ik dat je nog steeds een overgang hebt tussen de twee tracks, aangezien het volgende track ingelezen moet worden.

Ik heb wel eens gehoord dat er een programmatje was dat de nummers van 1 live-album eigenlijk als 1 mp3 ziet met een cue per track. Zo lijkt het maar in feite is het een extra klein bestandje naast de losse tracks.

Wie weet hier meer van?

Merci
Flo
 
Ik heb een keert winoncd gebruikt en de pauze tijd tussen de tracks op 0 gezet werkte perfect. En met nero heb je idd altijd nog een kleine pauze tussen te tracks.
 
Toen ik WinOnCD (versie 3.8) probeerde, liep mijn hele pc vast. Heb het maar weer verwijderd. Is er ook een andere manier?
 
Heb het laatst nog ff met nero gebropeerd en het lukte aardig trouwens. >> Properties van track 2 (en verder) daar vink je cross fade with previous track aan en zet hem op 0 seconden. Zo heb ik laatst een cd gebrand met geen pauzes tussen de tracks
 
Dames & heren,

Nog even voor de duidelijkheid:

Mijn vraag was niet op t gebied van live muziek op CDDA of WAV format maar op MP3 format gericht.

Dus van de ene live mp3 naar de andere live MP3
of wma naar wma
of ape naar ape.

Hoe kun je dus voorkomen dat je een hoorbare overgang hebt tussen deze tracks zonder een cross-fade constructie. Deze is namelijk niet van toepassing op een gebrande mp3/wma cd (oftewel data cd) die vervolgens gebruikt wordt in een mp3cd speler zoals de iRiver IMP 400 (mooi ding trouwens).

Ik heb dingen gehoord dat zoiets mogelijk was met mp4??? Bron niet bekend.

Weet 1 van jullie hier een antwoord op? Of een plek waar ik 't zou kunnen vinden.
 
the mailman >> dat werkt bij mij niet, wanneer ik deze optie inschakel en op Ok (of eerst op Toepassen) druk, is het goed, maar wanneer ik daarna de Properties weer bekijk is het vinkje weer uit. Hoe kan dat?
 
Misschien een beetje een late reactie, maar fbse, mag ik weten of je de slimX II hebt (iMP 400) en welke firmware versie je daar op hebt? Ik meende ergens gelezen te hebben dat hij dat met een firmware upgrade verhelpt. Vraag maar ffies hier hoe dat te doen als je dat nog niet weet.
 
Geplaatst door pcfixer
Misschien een beetje een late reactie, maar fbse, mag ik weten of je de slimX II hebt (iMP 400) en welke firmware versie je daar op hebt? Ik meende ergens gelezen te hebben dat hij dat met een firmware upgrade verhelpt. Vraag maar ffies hier hoe dat te doen als je dat nog niet weet.

Ik heb inderdaad een IMP 400, firmware 1.20.
Erg tevreden mee! Heb zelfs extra Slim batterijen van GP gekocht 1450 mAH.

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of je livenrs o MP3 formaat zo kan opnemen/afspelen dat je de overgang tussen nummers NIET hoort. Dus niet alleen op de Imp 400 maar ook op de PC zelf...ik bedoel dus GEEN crossfade!

Je hoort geen overgangen van nr naar nr bij een Live Audio CD, dat wil ik dus ook met MP3 bestanden kunnen!!!


WIE O WIE weet de oplossing van dit al vrij oude onderwerp wat weer nieuw leven is ingeblazen?
 
Geplaatst door the mailman
Heb het laatst nog ff met nero gebropeerd en het lukte aardig trouwens. >> Properties van track 2 (en verder) daar vink je cross fade with previous track aan en zet hem op 0 seconden. Zo heb ik laatst een cd gebrand met geen pauzes tussen de tracks

Ik heb dit ook geprobeerd met een bootleg van Blof, maar tot mijn grote verbazing heb ik nog altijd pauze's er tussen....
Aan de tracks ligt het niet, want als ik ze afspeel met mp3 maker (die kan ook crossfaden) gaat het wel goed. Alleen mijn brandoptie werkt hier niet van.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan