ik heb al een netwerkkaart...

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
195
Hallo,

Ik wil een netwerk gaan aanleggen en nou las ik dat ik dan een netwerkkaart nodig heb. Voor het kabelinternet wat ik heb, heb ik al een netwerkkaart, heb ik er dan nog een nodig?

Groeten,

Sphixs
 
wat voor netwerk wil je gaan bouwen ?

Hoeveel pc's ?
heb je er 1 beschikbaar als server ?
welke windowsversie's draaaien op de pc's ?


in ieder geval hebben alle pc's minimaal 1 netwerkkaart nodig. In geval van de server, die dus 2. Maar je kan ook een router aanschaffen om het internet te delen.
 
Sorry, helemaal vergeten dat ik de vraag heb gesteld :eek:

Ik wilde het met twee pc's.
Windows XP en 98Se
Ik wil het zonder router en hub (kan dat?)
 
Dat is mogelijk maar dan heb je in de pc waar het internet op binnenkomt wel 2 netwerkkaarten nodig:

3) Internet delen via een centrale computer

Dit is eigenlijk de meest gebruikte manier... Zo werkt het:

Er is één centrale PC (de server, ook wel host genoemd) waar het internet binnenkomt, via een netwerkkaart, maar het kan ook met een USB-aansluiting, of zelfs via een klassieke telefoonmodem, wat bij de andere in principe niet kan.. Die centrale PC (server) levert het internet voor de andere PC's (de clienten), maar moet dus wel aan staan als de clienten op het internet willen

Alle clienten hebben één netwerkkaart nodig, en in de server komt een extra netwerkkaart. Als er één client is, moet je de extra netwerkkaart van de server en de netwerkkaart van de client met elkaar verbinden d.m.v. een Cross-cable. Als er meerdere clienten zijn, sluit je de extra netwerkkaart van de server en de netwerkkaarten van de clienten allemaal aan op een hub.

Nu volgt uiteraard de configuratie, want het zal niet zomaar werken. Alles hangt af van het gebruikte besturingsysteem van de server. Een overzicht (dit hoort dus op de server ingesteld te worden !):
 
Bedankt, voor de uitgebreide uitleg, maar kan niet zo geregeld worden dat de kabel (kabelinternet) gesplitst wordt.
 
Ja hoor dat wil wel, zul je een router moeten aanschaffen
 
Kan je niet de kabel splitsen; de ene helft in mijn computer, de andere in die van beneden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan