midi

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
434
Mijn vraag is wat is het beste om midi,s mee te bewerken ik hoorde dat het cakewalk pro was maar ik weet niet of iemand ervaring heeft met een ander programma dat beter is .Bvd gR harry
 
hoe bedoel je midi bestanden of heb je een midi keyboard waar je gebruik van wilt maken.
 
Het beste, vind ik, is Cubase van Steinberg dit is tevens een duur programma, behoorlijk moeilijk en vergt een behoorlijke kennis over midi zelf. Cakewalke is ook een goed programma. Maar wat noem jij midi' s bewerken? Een midifile heeft zelf geen klankkleur.Een midifile is een soort database waarin opgeslagen is welke toets er wordt ingeslagen, de aanslaggevoeligheid van de toest de duur van de klank, je kunt effecten en na-effecten geven. en deze gegevens stuurt de midifile naar een keyboard of een programma die deze gegevens omzet in muziek. Als je de klank wil veranderen kun je dus hooguit het kanaal veranderen van de output.
Als je muziek wilt opnemen vanaf je keyboard en je wilt de foutjes er uit halen dan kan dat met een redeljk eenvoudig midi programma.
Wil je zelf componeren dan hangt het er ook weer vanaf wat je wil. De gewone Cakewalk heeft een scala aan intro' s, ritme met drum, accoordenbegeleiding en een baspartij waar je zo een melodie boven kunt zetten. Het is dus vrij persoonlijk wat je met midi wil.
Je kunt ook programma' s krijgen die de klank van een synthesizermodule nabootsen in je pc. Deze kun je dan via een midi aansturen en de klank is buitengewoon goed.
Cakewalk is een mooi programma en van Cubase is er ook een lite versie, die bedoeld is voor ons soort mensen. Natuurlijk zijn er nog veel meer programma' s maar het belangrijkste is dat je kennis hebt over het midi zelf anders heb je niets aan het duurste programma.

succes

Anni
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan