capture stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
95
Waarom houdt de opname van m'n videoband ermee op?
Ik stel onder studio8 of bij PCTV in, dat ik 3 uur en 5 minuten wil opnemen, start de videoband, en de opname start. Maar na 1 minuut, of na 30 minuten, 1 keer na 1 uur dan stopt de opname, en loopt m'n harde schijf vol.
Kan ik 3 uur aaaneen opnemen?
 
Je wilt een video opnemen op de PC, dus van videorecorder naar PC. Dan heb je veel HD ruimte nodig om ruim 3 uur op te nemen. Ik heb zelf een keer iets opgenomen op die manier en dan was 1 seconde 1MB. Bij 3 uur kom je dan op 10.800 MB uit. Ruim 10GB dus. Door een andere codec te kiezen (als dit kan) of een andere resolutie te nemen kan dit minder worden.
 
Ja, ik ben bekend met de ruimte die nodig is. Ik heb er een extra harde schijf bijgeplaatst van 80 gig. Daar ligt het probleem niet.
Het is ook vreemd, dat ik vanaf TV (schotel) wel langer op kan nemen.
Kan het te maken hebben met de kwaliteit van de video- band???? Het zijn nl oude banden die ik op dvd wil zetten.
 
De PC stopt toch met opnemen? Dan lijkt het mij dat het niet aan de banden ligt. Tenzij het programma een soort van controle heeft dat wanneer er zwart beeld binnen komt (bijvoorbeeld) de opname wordt gestopt. Dit zou dan een optie moeten zijn die je uit kan zetten.
 
Ja, dat klinkt logisch.
Eerlijk gezegd heb ik er al een paar centen aan gewaagd, want ik begon met een Pinnacle dc10 plus, in combinatie met Studio 7, en later Studio8. De video-opname hield er steeds mee op.
Om dit op te lossen heb ik nu een TV kaart erin, zodat ik via het antennesignaal op kan nemen, inderdaad had ik dezelfde gedachte: dit kan niet verkeerd gaan...
Toch nog hetzelfde probleem; ook met het programma PCTV recorder.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij stopt de opname ook zomaar van alles al geprobeerd maar wil niet echt lukken, ik draai onder xp en heb pctv rave.

groeten marco
 
Dat de capture analoog stopt heeft waarschijnlijk te maken met het niet compatibel zijn van je moederbord. Kijk dit eens na op de site van pinnacle.
 
Klopt hij staat er niet bij, uit mijn hoofd heb ik een Aopen mx4bs met intel pentium 4 uit 2001, wat kan ik hier aan doen?

groeten marco.
 
Als de dc10 niet compatibel is met m'n moederbord, waarom kan ik dan wel onbeperkt m'n harde schijf volzetten via de tv/schotel?
 
Nou jongens, het is voor het grootste deel opgelost; een andere videorecorder deed wonderen.
Alleen nog het probleem, dat het beeld soms opeens zw/w wordt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan