Screensaver werkt soms wel, soms niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Ik gebruik 2 screen savers. 'SereneScreen Marine Aquarium' en 'AquaSupreme Aquarium Screensaver'.
Beide zijn geavanceerde screensavers met levens echte, bewegende beelden.
Probleem is dat ze het soms doen en soms niet.
Overigens gebuik ik deze software niet als standaard screensaver. Naar believen zet ik het 'aan'.

Drivers lijken OK anders zou de software het zelfs niet 'af-en-toe' doen. Hetzelfde geldt voor DirectX (v9).
Affijn, lijkt op een conflict met iets anders.

Wie kan licht werpen op deze zaak ?

Alvast bedankt,
Frank
 
Ik denk dat je Xp gebruik ? (deze vraag staat trouwens in de verkeerde selectie denk ik, maar goed)
Was dit eerst ook altijd of dede die screensavers het gewoon goed ?
 
Hallo Jappie zland,
Ik werk met XP en inderdaad werkte het aanvankelijk allemaal prima.
In welke sectie zou jij dit vraagstuk eerder geplaatsst hebben ?
 
Ik denk ik de Software Xp selectie maar dat doet er niet toe.
Wat bedoel je met ze doen het niet, want je zegt dat je ze niet als screensaver heb ingesteld.
Wanneer doen ze het niet dan ?
 
Ik heb ze niet als standaard screensaver ingesteld, maar als ik bijvoorbeeld een tijd van de PC af ga (maar de PC wel aan laat staan) dan klik ik een van beide screen savers aan.
Soms paktie en dat kan dat dagen goed gaan tot op een bepaald moment en dan werkt het gewoon niet meer.
Wat er dan bij het aanklikken gebeurd is hetvolgende:
- Scherm wordt eerst zwart (zoals dat ook gaat bij een goeie opstart).
- Vervolgens verschijnen er horizontale trillende lijnen (paar seconden)
- Daarna verschijnt het bureaublad weer.
- Het geluid van de screensaver blijft daarna wel aan staan totdat ik het programma beeindig via Windows taakbeheer.
 
Mmm raar.... ff denke....
Doen de gewone screensavers het wel ?
Stel een van die 2 screensavers in als standaard screensaver en kijk of ie het dan doet
 
Gouwe Tip Jappie Zland !!

Als standaard screensaver werkt het dus prima.
Ik heb de screensaver direct daarna ook geprobeerd te activeren met het icoon op het bureaublad en dat werkt dan ook.
Blijkbaar zet deze actie in het systeem het e.e.a. recht ten voordele van deze applicaties.
Of het probleem daarmee structureel is opgelost blijft nog even de vraag.
Ik heb nu het idee dat een bepaalde applicatie op mijn systeem, een conflict veroorzaken als het gedraaid heeft, waardoor de screensavers in de problemen komen.

Hoe te bepalen waar het conflict door wordt veroorzaakt ?

Affijn, we zijn wel opgeschoten.
Goed werk !!
 
Fijn te hore dat die screensavers het weer doen maar je andere vraag snap ik niet echt, wat bedoel je precies ?
 
Bij mijn vorige beicht werkte het aanklikken van de software op het bureaublad nog, maar als ik het nu (een half uurtje later) aanklik, dan werkt het alweer niet meer.
Ik krijg dan zwart scherm, daarna trillende lijnen, etc (affijn, zoals hierboven beschreven).


Wat ik bedoel is dat er blijkbaar iets op mijn systeem draait, dat iets wijzigt in de een-of-andere set-up, waardoor de screensavers het daarna laten afweten.
 
Ja ik denk dat je gelijk heb maar wat ?
Heb je je computer al gescand op virussen en spyware ?
 
Ja, heb ik gedaan.

Nou, voorlopig doe ik het maar zo, dat ik deze software als standaard screensaver instel op de momenten dat ik het wil opstarten.
Op die manier werkt het in elk geval, zo bleek na jouw tip.

Mocht je nog wat te binnen schieten voor het 'conflict' zoals in mijn vorig bericht beschreven, dan houd ik mij aanbevolen.

Bedankt Jappie-Zland !

Groet,
Frank
 
Ja ik zal nog eens gaan zoeke op internet en als ik wat weet zal ik het je melde

Mzzls Jappie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan